مادر سرداران شهید اکبر و اصغر اعتصامی آسمانی شد

مادر سرداران شهید سید اکبر و سید اصغر اعتصامی به رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حاجیه خانم یاریان مادر بزرگوار سرداران شهید حاج سید اکبر اعتصامی و حاج سید اصغر اعتصامی که با اهدای دو پسر خود در راه اسلام دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد پس از انجام مجاهدت های فراوان دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایمنا، حاصل زندگی این بانوی بزرگوار با حاج سید حبیب اعتصامی فرزندی بود که خداوند در ۱۵ مرداد ۱۳۴۱ به آن ها هدیه داد و نامش را اکبر نهادند.

اکبر اعتصامی که در دوران ستم شاهی نقش گسترده ای در تظاهرات و سرنگونی رژیم طاغوت داشت پس از پیروزی انقلاب برای سرکوب فتنه کردستان به این شهر رفت و پس از موفقیت در خاموش کردن آتش فتنه به شهر خود رهنان بازگشت.

اکبر پس از آغاز جنگ تحمیلی به دلیل احساس مسیولیت در حالی که آبادان در محاصره بود خود را با لنج به این شهر رساند و توانست به همراه رزمندگان دیگر نقش بسزایی در پیروزی ها ایفا کنند.

شهید حاج سید اکبر اعتصامی پس از انجام رشادت های بسیار و چندین بار مجروحیت سرانجام در ۱۳۶۵/۱۰/۲۱ در عملیات کربلای پنج و در منطقه شلمچه به جمع یاران شهیدش پیوست.

فرزند دوم این خانواده مذهبی  در سال ۱۳۴۷ و در نخستین روزهای شروع تظاهرات علیه نظام ستم شاهی در رهنان اصفهان دیده به جهان گشود و آنها نامش را اصغر گذاشتند.

اصغر با توجه به علاقه مندی به امام راحل و الگو پذیری از برادر بزرگش نقش پررنگی در تظاهرات دوران مبارزه با رژیم پهلوی داشت و پس از پیروزی انقلاب با انتخاب حرفه رنگ کاری به امرار معاش پرداخت.

شهید اصغر اعتصامی با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه های نبرد شتافت و با انجام مجاهدت های فراوان نقش بسزایی در پیروزی های رزمندگان اسلام ایفا کرد و سرانجام در عملیات کربلای چهار و در منطقه ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مراسم وداع و تشییع مادر بزرگوار شهیدان اعتصامی فردا (دوشنبه) از ساعت ۸:۳۰ در مقابل مسجد جامع رهنان آغاز و پس از تشییع به خاک سپرده خواهد شد.

کد خبر 332453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.