قادر به تامین هزینه‌های بازسازی مسکن زلزله زدگان  به تنهایی نیستیم

تیران- مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: بنیاد مسکن به تنهایی قادر به تامین هزینه ها و اجرای عملیات بازسازی و مرمت مسکن زلزله زدگان استان کرمانشاه نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، غلامحسین خانی، شامگاه یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران و کرون به وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بررسی و برآورد هزینه مسکن‌های تخریب شده در زلزله توسط کارشناسان بنیاد مسکن انجام شده و در حال حاضر کار تشکیل پرونده و معرفی به بانک ها در حال انجام است.

وی افزود: مرمت و یا احداث مسکن‌ مردم زلزله زده کرمانشاه به واسطه مشارکت مالکان، خیران، تسهیلات بانکی و بنیاد مسکن انجام می شود که در این خصوص بنیاد مسکن به تنهایی قادر به تامین هزینه ها و اجرای عملیات بازسازی و مرمت مسکن زلزله زدگان استان کرمانشاه نیست و نیاز به همکاری بیشتر خیران است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به تعهد بنیاد مسکن استان در خصوص مرمت و احداث بیش از ۱۴ هزار مسکن در شهرستان سرپل ذهاب، اظهار کرد: بیش از پنج هزار باب مسکن باید احداث و بیش از ۹۵۰۰ واحد مسکن نیز مرمت شود که در حال حاضر نزدیک به دو هزار پرونده تشکیل شده و یک هزار مورد جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک ها معرفی شده است.

وی با اشاره به ماموریت های بنیاد مسکن در استان اصفهان یادآورشد: علی‌رغم ماموریت های متعدد این نهاد در کل استان اصفهان همانند تصویب، اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی، بهبود معابر روستایی، طرح مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح مسکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار مسئولیت و تعهد اجرای پروژه مسکن مردم زلزله زده نیز بر عهده این استان قرار داده شده که توان و نیروی این نهاد به کار گرفته شده است.

خانی با بیان اینکه طرح هادی روستایی یک ضرورت برای روستاها و غیرقابل انکار است، تصریح کرد: ۷۰درصد از روستاهای دارای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی آن ها اجرایی شده و در برخی از این روستاها ۱۰ سال از طرح هادی گذشته و نیازمند بازنگری است اما محدودیت اعتبارات مانع از تکمیل طرح و سرعت در بازنگری شده است.

وی یادآورشد: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای طرح هادی روستایی استان اصفهان مصوب شده که ۴۰ میلیارد آن توسط بنیاد مسکن و مابقی از محل اعتبارات دهیاری‌ها تامین می شود تا اینکه در این طرح در روستاها اجرایی شود.

به گزارش ایمنا در این جلسه موسی شریفی مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران و کرون به عنوان نماینده بنیاد مسکن استان اصفهان و مسئول اجرای احداث و مرمت مسکن در شهرستان سرپل ذهاب منصوب شد و مسعود مرادی از کارمندان بنیاد مسکن به عنوان سرپرست در شهرستان تیران و کرون معرفی شد.

کد خبر 332452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.