افزایش تعامل شهرداری اصفهان با وزارت امور خارجه در  جذب سرمایه گذاری و توسعه گردشگری

در دیدار شهردار اصفهان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بر افزایش تعاملات و توسعه گردشگری در اصفهان تاکید شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان عصر امروز (یکشنبه) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان به مسائل مطرح شده در این دیدار اشاره کرد و گفت: در دیدار امروز در خصوص مسایل مرتبط با روابط بین الملل مدیریت شهری اصفهان، افزایش تعاملات و همچنین ارایه راهکار برای افزایش سرمایه گذاری و توسعه گردشگری در اصفهان بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: همچنین مسایلی در جهت همراهی و افزایش تعاملات دستگاه دیپلماسی کشور با مدیریت شهری اصفهان برای ارتقاء سطح گردشگری جهان شهر اصفهان مطرح شد که این موضوع در نهایت ارتقاء گردشگری در این شهر زیبا را به همراه دارد.

وی ادامه داد: بررسی راهکارهای جذب سرمایه گذاران خارجی و همراهی وزارت خارجه در این مسیر، از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار با دکتر ظریف بود.

نوروزی بیان کرد: رونق گردشگری در شهر اصفهان از محورهای مدیریت جدید شهری است که باید در این عرصه، ضمن فراهم کردن زیر ساختها در شهر رایزنی های لازم را با دستگاه های متولی داشت که خوشبختانه تاکنون توانسته ایم در این مدت اقدامات مثبتی را انجام دهیم.

شهردار اصفهان همچنین به دیدار خود با محمد خزائی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز اشاره کرد و گفت: در دیدار با معاون وزیر برای سرعت بخشی به مترو اصفهان و جذب سرمایه در این عرصه بحث و گفتگو شد.

نوروزی ادامه داد: تسریع در فاینانس خط دوم متروی اصفهان و حمایت سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی در این زمینه، از دیگر موارد مذاکره و تفاهم در این جلسه بود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: حمل و نقل عمومی از مسائل مهمی است که به افزایش گردشگر در شهر کمک خواهد کرد و تلاش ما بر این است تا با توسعه مترو در اصفهان، تحولی در حمل و نقل شهر ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: بررسی گزینه های ممکن در مسیر فرایندهای تامین منابع مالی پروژه مترو، تاکید بر افزایش همکاری برای تامین مالی پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان، ارائه کمکهای فنی توسط کارشناسان سازمان سرمایه گذاری از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 332447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.