اولویت جذب سرمایه گذار است

شهردار بهارستان گفت: فراهم کردن بستر لازم برای جذب سرمایه گذار از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری است چراکه معتقدیم برای حل مساله اشتغال باید زیر پای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یحیی عیدی بیرانوند، شامگاه (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: خبرنگاران باید رابطه تنگاتنگی با مدیریت شهری بهارستان داشته باشند تا با کمک آنها بتوانیم بستر رشد و ترقی شهر را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: حوزه مدیریت شهری به مباحث سیاسی ورود نمی‌کند چرا که جنبه خدماتی و عمرانی آن بیشتر است و اگر شهرداری به عرصه های سیاسی وارد شود به خود و شهروندانش ضرر زده است.

شهردار بهارستان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این شهر، اظهارکرد: شهر بهارستان به عنوان یک شهر جوان فرصت‌های زیادی در آینده دارد و می‌تواند در افق کوتاهی بر شهر اصفهان هم سایه بیندازد البته همیشه فرصت برای دعوا هست اما برای همدلی فرصت کم است به همین دلیل باید قبل از هر اقدامی نقاط مثبت را در نظر بگیریم.

وی با اعلام اینکه تشکیل اتاق فکر و استفاده از حضور مردم برای حمایت و کمک به شهرداری ضروری است، افزود: فراهم کردن بستر لازم برای جذب سرمایه گذاری از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری بهارستان است چراکه معتقدیم برای حل مساله اشتغال باید زیر پای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرد و اگر مدیری این اقدام مهم را انجام ندهد خائن محسوب می شود.

عیدی بیرانوند تصریح کرد: شرکت عمران بهارستان در کنار شهرداری دو بال برای رسیدن به اهداف این شهر هستند، این شهر باید از حالت خوابگاهی خارج شده و مانند سایر شهرها به شهری سرزنده و پویا تبدیل شود.

وی با بیان این که مجتمع‌های مسکونی‌ ساخته شده در بهارستان با ابعاد و قیمت‌های مختلف باید تمامی قشرها را پوشش دهد، عنوان کرد: ارتقاء سرانه فضای سبز، ساخت اماکن تفریحی، گردشگری و مجموعه‌های ورزشی و کاهش هزینه های مدیریت شهری در دستور کار شهرداری بهارستان قرار گرفته و در ادامه مسیر نیز باید سیستم حمل و نقل شهر بهبود یافته تا آلودگی و هزینه های رفت و آمد کاهش یابد.

شهردار بهارستان با بیان اینکه قصد تعدیل نیرو در شهرداری بهارستان را نداریم، اضافه کرد: رویکرد جدید شهرداری بهارستان برون سپاری امور است به همین دلیل دو شهرداری ناحیه ای برنامه ریزی شده تا به شهروندان بهارستان خدمات بهتری ارایه شود.

وی افزود: در آینده نزدیک ورودی‌های شهر بهارستان با استفاده از المان‌های جذاب و با توجه به قومیت های ساکن در این شهر ساماندهی شده و روشنایی شهر نیز در شب تقویت خواهد شد تا ساعات کار در شهر افزایش یابد.

عیدی بیرانوند پرداخت عوارض را یک حق عمومی دانست و گفت: با همین مبالغی که از سوی مردم پرداخته می‌شود خدمات شهری ارایه می‌شود، فردی که عوارض شهری خود را پرداخت نمی کند، نمی‌تواند از شهرداری مطالبه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که برنامه شهرداری بهارستان برای تامین منابع درآمدی پایدار چیست، پاسخ داد: اگر قانون مالیات بر ارزش افزوده نبود، در شهرهای کوچک ۸۰ درصد شهرداری‌ها ورشکست شده بودند چراکه عوارض شهری پاسخگوی نیازهای شهر نیست البته دولت می‌تواند راهکارهایی را در این رابطه داشته باشد.

شهردار بهارستان فعالیت هرگونه فرقه مذهبی را در این شهر تکذیب کرد و افزود: مدیریت شهری بهارستان از هر گونه فعالیت فرهنگی در چارچوب قانون حمایت می کند.

وی در جواب به سؤالی پیرامون بودجه این شهر تصریح کرد: ۸۵ میلیارد تومان بودجه برای سال جاری پیش بینی شده اما در ۹ ماه گذشته تنها  ۲۰ درصد بودجه محقق شده است چرا که ۶۰ درصد درآمد شهرداری از صدور پروانه ساخت و ساز است و زمانی که رکود باشد درآمدها تحقق پیدا نمی‌کند.

عیدی بیرانوند با اشاره به آخرین وضعیت فاز سوم شهر بهارستان گفت: زیرساخت های احداث فاز سوم بهارستان در حال انجام است از جمله پارک ۴.۵ هکتاری، زمانی که تحویل شهرداری شود نواقص آن برطرف خواهد شد.

وی در ارتباط با پروژه مترو اظهارکرد: این پروژه با شهرداری بهارستان نیست اما اگر این پروژه کامل شود با بحران جمعیتی مواجه خواهیم شد، چرا که جمعیت اصفهان به بهارستان سرریز می شود بنابراین باید سریعتر زیرساخت‌های این شهر کامل شود.

شهردار بهارستان از وجود ۲۷۰ هکتار کمربند سبز در این شهر خبرداد و گفت: این کمربند سبز می تواند به ۵۰۰ هکتار نیز برسد البته پارک های مبله بهارستان در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد و باید در این زمینه اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمین های زیاد موجود در بهارستان، کوه های مشرف به آن و کمربند سبز پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری در این شهر محسوب می شود.

کد خبر 332445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.