بهارستان شهری خوابگاهی شده است

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان گفت: شهر جدید بهارستان به منظور ایجاد مسکن های ارزان قیمت و سرریز جمعیت کلان شهر اصفهان ساخته شده اما امروزه به یک شهر خوابگاهی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی محبی شامگاه (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در پیشرفت امور شهری دارند، اظهارکرد: افکارسنجی، بیان صریح مشکلات، پیش بینی بحران ها و نقد منصفانه از ویژگی های بارز رسانه های امروز است بنابراین امیدواریم با تعامل و همکاری مشترک با آنها گام های بلندی در جهت رشد و توسعه شهر بهارستان برداریم.

وی با اشاره به تاریخچه ایجاد شهر بهارستان، توضیح داد: این شهر بر اساس مصوبه هیئت دولت در سال ۶۴ مبنی بر احداث شهرهای جدید، با ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر ایجاد شد.

وی اضافه کرد: شهر جدید بهارستان به منظور ایجاد مسکن های ارزان قیمت و سرریز جمعیت کلان شهر اصفهان ساخته شده اما امروزه به یک شهر خوابگاهی تبدیل شده است.

محبی با بیان اینکه باید به سمت پایدار کردن شهر بهارستان حرکت کنیم، گفت: در این شهر قومیت های مختلف زندگی می کنند و سن جمعیت آنها بین ۱۵ تا ۴۵ سال است که این دو ویژگی ظرفیت عظیمی برای بهارستان محسوب می شود در همین راستا می توان جشنواره قومیت ها را در این شهر برگزار کرد.

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان خاطرنشان کرد: طبق قانون، همزمان با ایجاد شهرهای جدید باید ادارات خدمات رسان نیز در این شهرها فعال شوند اما این مهم تا به حال در بهارستان محقق نشده این در حالی است که این شهر از سرمایه های انسانی و پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی به مشکلات این شهر اشاره کرد و گفت: سالهاست که شرکت عمران و شهرداری بهارستان به صورت جداگانه در این شهر فعالیت می کنند اما باید گفت دیگر در موقعیتی نیستیم که شهروندان بین این دو نهاد سرگردان باشند.

کد خبر 332444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.