نماهای غربی در شهر معنایی ندارد

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان از عملکرد کمیته سیما و منظر شهری انتقاد کرد و گفت: چگونه با وجود فعالیت کمیته سیما و منظر، نماهای تمام سنگ با سبک رومی و غربی را در شهر شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: نمای ساختمان ها به ویژه ساختمان های مسکونی باید به عنوان یکی از عناصر سازنده و بسیار مهم سیما و منظر شهری نقش بازی کند و آثار هویت بخشی خود را در شهر داشته باشد.

وی اضافه کرد: نماهای شهر همچنین باید با ماهیت ذاتی مسکن که محل آرامش و آسایش ساکنان و تکریم و تسلی خاطر عابران است، هماهنگ باشد اما در حال حاضر محلی برای جولان سرمایه داران، تفاخر ساکنان و خودنمایی برخی از طراحان و از یک سو سلب آسایش بصری، روحی، روانی و اجتماعی شده است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نمی دانم اقلیم، تاریخ و فرهنگ اصفهان که مشخصات متناسب با خودش را می طلبد، چگونه با نماهای تمام سنگ و با سبک رومی و غربی تطبیق یافته است، آن هم با حضور کمیته سیما و منظر شهری و همه ادعاهایی که دارند؟!

طغیانی ادامه داد: این کمیته یا نقش نمایشی دارد و یا در آن روابط طراحان جای ضوابط را گرفته است و یا اینکه تصمیمات این کمیته ضمانت اجرایی ندارد. در هر صورت به نظر می رسد که این کمیته را تعطیل و مزاحم اوقات خود و دیگران نشوید تا حداقل همه مردم به طور یکسان از این بازار آشفته برخوردار شوند.

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران ظلم است

اصغر برشان عضو شورای شهر اصفهان نیز در جلسه علنی امروز ضمن تبریک و بزرگداشت روز و هفته حمل و نقل به خادمان این حوزه در تمامی بخش های حمل و نقل اظهار کرد: کارگران از شریف ترین نیروهای جامعه هستند و پرداخت حقوق و مزایای آنها جزء اولین تکالیف کارفرما به شمار می رود.

وی افزود: تاخیر در پرداخت های این افراد به ویژه کارگران خدوم و عزیزی که در شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری در حوزه فضای سبز و نظافت فعالیت می کنند، ظلمی در حق آنهاست چرا که وضعیت معیشتی آنها را دچار مشکل خواهد کرد.

این عضو شورا از شهردار اصفهان و مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری خواست تا نسبت به تامین منابع مالی به هر طریق ممکن اقدام کنند تا هر چه سریعتر حقوق و مزایای عقب مانده کارگران پرداخت شود و دیگر شاهد این تاخیرها نباشیم.

کد خبر 332428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.