در صورت نیاز توانایی ساخت ناو هواپیمابر را داریم

رییس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: امروز جهاد خودکفایی نداجا از نظر فنی و مدیریت دانش به توانمندی دست یافته که براساس آن قادر به ساخت ناوهایی با طول ۲۰۰ متر و بر حسب نیاز حتی قادر به ساخت ناو هواپیمابر نیز هست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس سه‌دهی» رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از 5 عنوان کتاب نداجا که صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی دریایی برگزار شد، با گرامیداشت ایام هفته پژوهش اظهار داشت: این هفته بستر گرامیداشت اهل قلم و اندیشه است که سهم بسزایی را در پیشترفت کشور دارند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در حوزه تالیف تاکنون گام‌های موثری برداشته است، و امروز نیز 5 عنوان کتاب را رونمایی خواهد کرد که از این عناوین 3 عنوان کتاب با با گفتمان امام خامنه‌ای عزیز در حوزه دریا مرتبط است.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با بیان اینکه همواره دغدغه ارائه یک عنوان در حوزه نیروی دریایی راهبردی را داشتیم، تصریح کرد:‌ می‌خواستیم در این رابطه کتابی تالیف شود که جنبه آموزشی داشته باشد و موضوع راهبردی بودن نیروی دریایی را تبیین کند تا بدین وجه تفاوت نیروی دریایی راهبردی با غیر راهبردی مشخص شود، و متوجه شویم چه چیز باعث شد که در مراسم دانش آموختگی فرمانده کل قوا درباره نیروی دریایی راهبردی سخن گفت و چگونه می‌شود به نیروی دریایی راهبردی دست یافت که در عمق دریاها و اقیانوس‌ها حضور فعال و عملیاتی داشته باشد، لذا این دغدغه سبب نگاشتن کتابی در این حوزه شد و البته پیش از آن همایشی نیز با این عنوان برگزار شد. 

وی با طرح این سوال که برداشت از نیروی دریایی راهبردی چیست؟ گفت: نیرویی دریایی راهبردی نیرویی است که از منافع ملی کشور در مناطق حیاتی و حساس کشور دفاع کند که نداجا بر این مبنا باید ۴ خصوصیت داشته باشد؛ اول کارویژه حوزه‌های کلان ملی را در برمی گیرد، دوم اینکه اقدامات تاکتیکی نداجا در ابعاد ملی آثار محسوس دارد، سوم نداجا حضور فراگیر در نقاط مختلف دارد و بر حسب نیاز و تهدید می‌تواند در همه جا حضور یابد و اینکه در ابعاد منطقه‌ای و بین المللی کارویژه‌های بین المللی انتظامی و مردم یاری دارد.

سردار سدهی افزود: امیدوارم به زودی بحث آموزشی شدن متن کتاب‌های منتشر شده در سطح دانشگاه‌های علوم دریایی رقم بخورد که قطعا آثار و برکاتی را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: کتاب به سوی قله‌ها کتابی است که در حوزه تحقیقات و جهادخودکفایی تدوین شده است، این کتاب هم در حوزه تحقیقات و خودکفایی از دغدغه‌های ما بوده است.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت:‌ ارتش اولین نیرویی بود که جهادخودکفایی در آن به فرمان فرمانده کل قوا شکل گرفت یعنی بر حسب نیاز این روند از نیروی هوایی آغاز شده و بعد از نهاجا به نیروی زمینی، دریایی پدافند وزارت دفاع و بعد سپاه تسری پیدا کرد.

وی ساخت ناوشکن جماران را بیانگر توانمندی جهادخودکفایی نداجا دانست و افزود: بیگانگان می‌گفتند جماران امکان رانش ندارد و تا سه روز بعد از الحاق این ناوشکن در سکوت خبری و در شوک بزرگ فرو رفته بودند.

سردار سه‌دهی با اشاره به توانمندی که امروز در نیروی دریایی وجود دارد، گفت: اگر دولت بودجه لازم را تامین کند امروز جهاد خودکفایی نداجا از نظر فنی و مدیریت دانش به توانمندی دست یافته که براساس آن قادر است ناوهایی با طول 200 متر و بر حسب نیاز حتی قادر به ساخت ناو هواپیمابر نیز می‌باشد، این افتخار بسیار بزرگی است برای کشوری که در دوران طاغوت درجه داران و مستشاران آمریکایی بر ارتشش حکومت می کردند.

کد خبر 332399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.