بازنشستگان صندوق فولاد ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند!

نماینده کانون‌های معدنی و فولاد کشور با اشاره به بدهی ۶۶۰ میلیارد تومانی دولت مربوط به حقوق سه ماهه بازنشستگان صندوق فولاد، گفت: در لایحه بودجه ۹۷ برای صندوق بازنشستگی فولاد ۲۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالیکه برای پرداخت بدون مشکل حقوق بازنشستگان نیازمند ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مجتبی احمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حقوق معوق بازنشستگان صندوق فولاد، اظهار کرد: متاسفانه بازنشستگان صندوق فولاد طی سه ماه گذشته حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون دولت مکلف به پرداخت حقوق بازنشستگان فولادی است، بیان داشت: دولت هنوز این قانون را اجرا نکرده به گونه‌ای که دوباره پرداخت حقوق بازنشستگان با چند ماه تاخیر مواجه شده است.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: باید دید چرا دولت هنوز اراده‌ای برای حل مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد ندارد.

وی به نامه لاریجانی خطاب به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص حل مشکل حقوق بازنشستگان صندوق فولاد اشاره کرد و گفت: در این نامه از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواسته شده تا از نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه سوال کنند که چرا دولت هنوز برنامه مشخصی برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ندارد.

صندوق بازنشستگی فولاد خصوصی نیست

احمدی با بیان اینکه دولت در نظر دارد صندوق بازنشستگی فولاد را به بخش خصوصی منتقل کند، افزود: این درحالیست که تاکنون هزینه کسورات بازنشستگی کارکنان صندوق فولاد و بازنشستگان امروز به خزانه دولت واریز می‌شود.

 وی با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی فولاد خصوصی نیست و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بیان کرد: دولت در نظر دارد با خصوصی کردن صندوق فولاد بازنشستگان را به چالشی دیگر بکشاند.

نماینده کانون‌های معدنی و فولاد کشور با اشاره به بدهی ۶۶۰ میلیارد تومانی دولت مربوط به حقوق سه ماهه بازنشستگان صندوق فولاد، گفت: علاوه بر این میزان مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد از سال ۹۱ تاکنون ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و پرداخت نشدن این بدهی از سوی دولت توجیهی ندارد و شرایط بازنشستگان را روز به روز سخت‌تر می‌کند.

ضرورت تخصیص ردیف بودجه برای صندوق بازنشستگی فولاد

وی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی فولاد دولتی است و باید دارای ردیف بودجه مستقلی داشته باشد و یا در صندوق بازنشستگی کشوری تجمیع شود.

احمدی در خصوص تجمیع صندوق بازنشستگی فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: این طرح اکنون در نوبت بررسی کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان ردیف اعتباری صندوق بازنشستگی فولاد در لایحه بودجه ۹۷، بیان کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷، نگاهی خصوصی و خودگردان به صندوق بازنشستگی فولاد شده است.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان افزود: در لایحه بودجه ۹۷ برای صندوق بازنشستگی فولاد ۲۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالیکه برای پرداخت بدون مشکل حقوق بازنشستگان نیازمند ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

بدهی ۱۰۶ میلیارد تومانی شرکت ذوب‌آهن بابت هزینه درمان بازنشستگان

وی با بیان اینکه متاسفانه وزارت رفاه هیچ گونه امکاناتی برای رفاه بازنشستگان صندوق فولاد ندارد، بیان کرد: در سال ۹۲ سهام چند شرکت از جمله زغال سنگ کرمان، دخانیات ایران و ... به صندوق فولاد واگذار شد در حالیکه تمام این شرکت‌ها زیان‌ده بودند و بار سنگینی بر این صندوق گذاشتند.

احمدی تصریح کرد: صندوق فولاد تنها برای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن شرکت‌ها سودده بود.

وی همچنین در خصوص وضعیت درمان بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان، گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان نسبت به واریز سهم خود بابت درمان بازنشستگان کوتاهی می‌کند و هر از چند گاهی بیمه‌های سلامت، ایران یا شسبد، خدمات خود را برای بازنشستگان ذوب‌آهن قطع می‌کنند.

نماینده کانون‌های معدنی و فولاد کشور بیان کرد: در مجموع میزان بدهی شرکت ذوب‌آهن به شرکت‌های بیمه از سال ۹۵ تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان است همچنین بدهی این شرکت به بازنشستگان این شرکت بابت درمان نزدیک به ۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر 332394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.