ارتقاء فرهنگ شهروندی محور اصلی فعالیت فرهنگسراهاست

مدیر هماهنگی امور معاونت های فرهنگی شهرداری اصفهان یکی از محورهای فعالیت فرهنگسراها را آموزش خواند و گفت: هدف اصلی فعالیت فرهنگسراها ارتقاء فرهنگ شهروندی است تا بتوانیم به شهر فرهنگی دست پیدا کنیم.

مهدی سلطان آقایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از اهداف سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان احیای هویت محله هاست، در همین راستا در هر منطقه و محله ای، خانه های فرهنگ یا فرهنگسراها احداث شده تا ضمن پاسخ به نیاز شهروندان در زمینه های مختلف هنری و ورزشی، مسایل تخصصی تری مثل مهارت های زندگی را به علاقمندان آموزش دهند.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان بیش از ۵۰ فرهنگسرا به شهروندان خدمات رسانی می کنند، افزود: تعدادی از این فرهنگسراها تخصصی و زیر مجموعه سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان فعالیت می کنند، تعداد ۴۰ فرهنگسرا نیز در قالب فعالیت های عمومی در اختیار معاونت های فرهنگی، اجتماعی مناطق شهرداری هستند و به شهروندان ارایه خدمت می کنند.

مدیر هماهنگی امور معاونت های فرهنگی شهرداری اصفهان یکی از محورهای فعالیت فرهنگسراها را آموزش خواند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلاس های مختلفی در این فرهنگسراها برگزار می شود که هدف اصلی این کلاسها ارتقاء فرهنگ شهروندی است تا بتوانیم به شهر فرهنگی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اهم آموزشهای منزل ویژه بانوان و انواع مهارت هایی که در انسجام پیوند خانواده و کیفیت زندگی مؤثر باشد، ارایه می شود، گفت: فرهنگسراها برحسب نیازهای منطقه برگزاری همایش هایی در قالب آموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری را در دستور کار خود قرار می دهند.

کد خبر 332381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.