آغاز طرح بازرسی اصناف در آستانه شب یلدا در بازار اصفهان

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح بازرسی و نظارت ویژه اصناف در آستانه شب یلدا، گفت: در این طرح ۲۴۵ نفر از بازرسان اصناف استان بر بازار شب یلدا نظارت ویژه دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا جواد محمدی فشارکی در خصوص بازرسی‌های ویژه اصناف در آستانه شب یلدا، اظهار داشت: با نزدیک شدن به شب یلدا و همچنین افزایش تقاضای برخی از کالاها، این مدیریت با نظارت ۲۴۵ نفر از بازرسان اصناف در راستای پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، طرح تشدید بازرسی و نظارت را در سراسر استان برگزار می‌کند.

وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و برخورد با تخلفات احتمالی، نظارت بر رعایت نرخ‌های تعیین شده برای این کالاها اعلام کرد و افزود: طرح تشدید نظارت و کنترل بازار با هدف نظارت بر روند عرضه اقلام از جمله انواع میوه، آجیل، شیرینی و اقلام مخصوص شب یلدا از ۲۵ آذر تا اول دی ماه به صورت همزمان در سراسر استان اجرا می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: بازرسان اصناف استان در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار، با پایش عرضه اقلام ضروری در بازار، با هرگونه تخلف صنفی برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهند و با تشکیل پرونده، متخلفان هر صنف را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گران‌فروشی و درج نکردن قیمت ۲ تخلف شایع در بازار کالاهای هدف در این طرح است، تاکید کرد: بازرسان اصناف استان در این بازرسی‌ها با گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، برخورد می‌کنند.

محمدی فشارکی گفت: تمام صنوف و مراکز عرضه موظفند با نصب اتیکت بر روی کالاها و درج نرخ‌نامه انواع خدمات، صدور فاکتور رسمی از سوی واحدهای صنفی برای مشتریان، رعایت نرخ‌های مصوب با درصد سود قانونی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات، یادآور شد: شهروندان گرامی هنگام خرید اقلام مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، موضوع را از طریق تلفن‌های ۱۳-۳۲۳۵۲۰۱۲ مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان به ستاد خبری و یا دایره رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی این مدیریت اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر 332377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.