هجمه فرهنگی دشمن از تحریم اقتصادی خطرناک تر است

گلپایگان-نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: هجمه فرهنگی دشمن از تحریم اقتصادی خطرناک تر است و مردم باید نسبت به مسائل هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی در همایش پژوهش و فناوری که در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه ها باید در راستای ارتقای علم، فرهنگ، دین و دانش تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان می‌تواند به قطب علمی تبدیل شود، تصریح کرد: پژوهش محوری باید در رأس کار دانشگاها قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خودشناسی در انسان مغفول مانده شده است، اذعان کرد: مشکل کشور ما لاینحل نیست بلکه مشکل تقابل، تعارض، نفی و اثبات است.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی تحمل پیشرفت ایران را ندارد زیرا ایران امروز قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست.

بطحائی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب کشور از لحاظ علمی، فرهنگی، صنعتی، پزشکی، دفاعی و نظامی پیشرفت قابل توجهی کرده است و همین سبب تحریم‌ اقتصادی از سوی دشمنان شده است.

وی با اشاره به اینکه هجمه فرهنگی دشمن از تحریم اقتصادی گران‌بها تر است، گفت: یکی از بال‌های پیشرفت، ترقی، بالندگی و رسیدن به قله‌های پیشرفت علمی ایمان است.

در ادامه این آیین دارا معظمی رئیس دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان اظهار داشت: آموزش عالی باید همگانی شود زیرا دانشگاه برای رونق و ترقی نباید جدا از جوامع دیگر باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاها به سمت تربیت دانشجویان کارآفرین و پژوهش محور باید حرکت کند، گفت: تنگناهای مالی کمر دانشگاه را خم کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان با بیان اینکه اعضای هیأت علمی در دانشگاه باید افزایش پیدا کند تا فضای علمی دانشگاه و کیفیت دانشگاه نیز بالا رود، تأکید کرد: علم و دانش در دانشگاه از طریق پژوهش محوری عملی می‌شود و لازمه آن حرفه‌ای شدن اساتید است./

کد خبر 332371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.