اجرای طرح تشدید مقابله با رانندگان متخلف در شهرضا/ رانندگان متخلف به دادسرا معرفی می‌شوند

شهرضا - فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: براساس ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ رسیدگی به تخلفات رانندگی و فصل ۸ آیین نامه راهنمایی و رانندگی طرح تشدید با رانندگان متخلف در شهرضا اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدحسین باباکلانی در جلسه نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد: با همکاری مقامات قضایی و دادستان شهرستان و در راستای رعایت حقوق شهروندی، از ابتدای دی‌ماه سال جاری، طرح انتظامی و ترافیکی شهرستان باهدف برخورد با رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌های متخلف و افزایش ایمنی و آرامش شهروندان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ رسیدگی به تخلفات رانندگی و فصل هشت آیین نامه راهنمایی و رانندگی طرح تشدید با رانندگان متخلف در شهرضا اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اضافه کرد: در این طرح علاوه بر توقیف وسیله نقلیه موتورسیکلت سوران فاقد گواهینامه و بیمه نامه در سطح شهرستان، راکب خاطی به دادسرا معرفی خواهد شد.

باباکلانی ادامه داد: مالک یا راننده برخی از وسایل نقلیه در وضعیت استاندارد خودرو تغییراتی ایجاد می‌کنند یا خودرو را به وسایلی تجهیز می‌کنند که برای سرنشینان آن یا دیگر اشخاص و عابرین مخاطره آمیز است که وسیله نقلیه این قبیل از رانندگان نیز توقیف و راننده خاطی به دادسرا معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: لازم است رانندگان بر اساس مواد ۵۳ و ۲۰۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده ۲۹ قانون هوای پاک از انجام اقداماتی همچون نصب چراغ های زنون، قالپاق های غیر متعارف و باربندها و کاروان غیرایمن یا ایجاد آلودگی صوتی خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا همچنین با اشاره به نارضایتی شهروندان از تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر اظهار کرد: برای پاسخگویی به این نیاز عمومی و جلوگیری از تصادفات احتمالی رانندگان متخلف در این زمینه به دادسرا معرفی و وسیله نقلیه آنها نیز توقیف خواهد شد.

کد خبر 332350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.