لزوم شکل گیری مرکز نظریه پردازی شهری/ بدنبال افزایش کیفیت نظارت بر پروژه‌ها هستیم

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با بیان اینکه لازم است مرکز نظریه پردازی شهری با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها شکل بگیرد، گفت: بر همین اساس لازم است ماهیت همکاری بین دستگاه ها از پیمانکاری به شراکت راهبردی سوق پیدا کرده و شاهد افزایش کیفیت نظارت بر پروژه‌ها باشیم.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با معاونان پژوهشی دانشگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه رویکردهای پاسخگویی، مولفه‌ای، تخصصی و تحلیلی در برخورد با پروژه‌های پژوهشی داریم، اظهار کرد: شهرداری اصفهان با محیط‌های آموزشی و تحقیقاتی، پارک‌های علمی و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های تولیدی و خدماتی در جهت یک الگوی حکمرانی نوآوری در حال ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون، همه سازمان‌ها و نهادها در یک شبکه پیچیده قرار دارند، افزود: در همین راستا مدیریت شهری باید نقش خود را در این شبکه تعریف کند. به همین دلیل در بودجه ریزی سال ۹۷، دو سیاست تقویت هم پیوندی بین حوزه‌های پژوهشی و بازنگری و ارتقای اتاق های فکر مد نظر قرار گرفت.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان عنوان کرد: برای تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ از همین امسال شروع به برنامه‌ریزی کلان کرده‌ایم و امیدواریم برنامه ریزی آن تا پایان سال ۹۸ به سرانجام برسد.

وی نیازسنجی و کاربست را دو ویژگی مهم برای اجرای پروژه‌های پژوهشی دانست و ادامه داد: امروزه بیش از هر زمان دیگری نتیجه گرایی در انجام پژوهش‌ها احساس می‌شود به طوری که پیامدها و دستاوردهای آن باید مدنظر قرار گیرد.

ابراهیمی از آغاز فرایندسازی پروژه‌های پژوهشی در سال‌های ۸۹ و ۹۰ خبرداد و گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه اصفهان ۳۰ درصد، دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۶ درصد، دانشگاه هنر ۸ درصد، دانشگاه آزاد واحد اصفهان و جهاد دانشگاهی هرکدام ۳ درصد و دانشگاه‌های پیام نور و علوم پزشکی اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی هرکدام یک درصد از اعتبارات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان استفاده کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه در سال جاری به دنبال انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی مثل ارشاد و آموزش و پرورش هستیم، اضافه کرد: استفاده از امکانات تحقیقاتی این نهادها، بازدیدهای دوره‌ای، برگزاری نشست‌های مشترک و همکاری برای برگزاری دوره‌های پژوهشی از جمله موضوعات این تفاهم نامه‌ها هستند.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف کلان پژوهشی باید مرکز نظریه‌پردازی شهری با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها شکل بگیرد، تصریح کرد: بر همین اساس لازم است ماهیت همکاری بین دستگاه‌ها از پیمانکاری به شراکت راهبردی سوق پیدا کرده و افق‌های بلند مدتی برای همکاری تعریف شود.

وی ادامه داد: در این مسیر باید علاوه بر در نظر گرفتن سرمایه های اجتماعی، الزامات نظام نوآوری باز در شهرداری اصفهان پیاده سازی شده و همکاری های پژوهشی به صورت بین دانشگاهی تعریف شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: به دنبال افرایش کیفیت نظارت بر پروژه‌ها هستیم به همین دلیل باید تعامل گسترده‌ای با بهره برداران انجام گرفته تا مجریان نیز به ارزیابی پژوهش‌ها بپردازند.

کد خبر 332338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.