تلف شدن چند رأس گاو در آتش‌سوزی واحد دامداری در مبارکه

مبارکه- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه گفت :سه راس گاو در آتش سوزی یک باب دامپروری در روستای بداغ آباد بخش مرکزی شهرستان مبارکه تلف شد.

کیومرث مختاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: این آتش سوزی حوالی ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد روز گذشته رخ داد و به محض وقوع این آتش سوزی طی اعلام مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه، ماموران آتش نشانی از دو ایستگاه آتش نشانی شهر مبارکه به محل حادثه اعزام و آتش را با استفاده از آب مهار کردند.

مختاری با بیان اینکه استفاده غیراصولی و غیر استاندارد وسایل گازسوز گرمایشی در ساختمانی قدیمی حادثه ساز شد، گفت: مالکِ این منزل از اهالی روستای بداغ آباد بود که در قسمتی از منزل خود اقدام به دامپروری کرده و سه راس گاو را در ساختمانی قدیمی ساز نگهداری کرده بود.

وی افزود: به علت سرمای هوا و برای گرم کردن محوطه(استبل حیوانات) از وسایل گرمایشی و گازسوز غیر استاندارد استفاده شده بود.

مختاری گفت: بر اثر گرمای شدید محل، حیوانات شروع به تحرک بیش ازحد نموده و با اجاق گاز برخورد و باعث آتش سوزی شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه افزود: مالک منزل اظهار کرد که هنگام وقوع آتشسوزی همگی در خواب بوده اند و با صدای عجیبی از خواب بیدار شده و با بوی بدی که همان بوی سوختن دام هایشان (دو راس گاو و یک گوساله) بوده اند، مواجه می شوند.

وی افزود: در این حادثه  سه راس دام به ارزش تقریبی ۲۰میلیون تومان در آتش سوختند.

مختاری  اظهار داشت: همه دامداران باید مسائل ایمنی را در حفظ و نگهداری دام ها و طیور به کار گیرند و تا جایی می توانند علوفه های خشک را در فصول سرد سال در فاصله دورتر از دام ها قرار دهند و خاموش کننده های آتش نیز در محل نگهداری کنند.

وی افزود:دامداران به هیچ وجه برای گرم کردن دام ها و در نزدیکی محل نگهداری آنها، از وسایل گرمایشی غیر اصولی و غیر استاندارد استفاده نکنند و نسبت به بیمه کردن دام ها و طیورشان توجه ویژه داشته باشند./

کد خبر 332333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.