پزشکان ایرانی بین بیماران تبعیض قائل نیستند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان گفت: نباید میان درمان بیماران تبعیضی باشد که خوشبختانه این موضوع در کشور ما بخوبی رعایت می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد آذین صبح امروز(شنبه) در آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی حقوق سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، اظهار کرد: این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر آزاد کشور با حضور ۱۹ هزار و ۴۰۵ نفر دانشجو است.

وی در خصوص حوزه تخصصی خود بیان کرد: بنده نه پزشک هستم و نه حقوقدان؛ اما وجه بیماری را همه تجربه کرده ایم و این مسئله واضح است که باید به حقوق پزشک و بیمار توجه شود. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اشاره به هدف از برگزاری چنین کنگره هایی افزود: همگرایی در خصوص موضوع محوری از اصلی ترین اهداف چنین برنامه هایی است.

آذین با اشاره به نعمت آفیت و امنیت انسان بیان کرد: معصومین ما به این موضوع اشاراتی داشته اند و این نشان از اهمیت این ۲ نعمت است، با این حال بیماری خود مقدمه ای برای شکرگزاری نعمت سلامتی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه حکیمان ایرانی حقوق بیمار را محترم می دانستند، گفت: احترام حکیمان در ایران مثال زدنی است و حکیم در قدیم فرد جامعی برای ملوک و پادشاهان و مردم بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان تصریح کرد: صعه صدر پزشک در قبال سوالات بیمار، عدم تبعیض و درمان دوست و دشمن از الزاماتی است که پزشکان باید رعایت کنند که خوشبختانه این موضوع در کشور ما بخوبی رعایت می شود.

به گزارش ایمنا، اولین کنگره بین‌المللی حقوق سلامت با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار با حضور پژوهشگران، استادان و صاحبنظران داخلی و خارجی، امروز شنبه ۲۵ آذرماه به مدت ۲ روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) آغاز بکار کرد.

کد خبر 332301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.