لزوم توجه به صنعت گردشگری پزشکی

شهردار اصفهان با تاکید به لزوم توجه به صنعت گردشگری پزشکی، گفت: برنامه ریزی های دولت باید در راستای حمایت از سلامت باشد، اما این مهم بدون همکاری و مشارکت شهروندان میسر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز(شنبه) در آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی حقوق سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با تبریک برد تیم کشتی بیمه رازی اصفهان در چهارمین دوره مسابقات جام باشگاه های جهان، اظهار کرد: اصفهان می تواند به عنوان یک کلانشهر میزبان این چنین همایش ها و برنامه ها باشد، در این صورت هم به صنعت گردشگری ورزشی توجه می شود و هم امید است در آینده به صنعت گردشگری پزشکی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ارتباط مدیریت شهری با تمامی مباحث شهروندی بیان کرد: ارتقا کیفیت زندگی، حقوق شهروندی، شهروند مداری، تقویت مشارکت مردم در امور شهری از جمله مباحثی است که به مدیریت شهری ارتباط دارد و توجه به نیازهای اجتماعی، اقتصادی، سلامت و بهداشت شهروندان امری ضروری است.

این حقوقدان با اشاره به اهمیت حقوق سلامت گفت: بخشی از مصادیق بین المللی درباره حقوق سلامت است، که از این حق به عنوان حقوق بنیادی بشریت نام برده شده، و در قانون اساسی نیز این موضوع با تاکیداتی قید شده است.

وی ادامه داد: امروزه بحث سلامت آنقدر پیچیده شده و هزینه دارد که به نظر می رسد دولت به تنهایی قادر نیست سلامت را به طور کامل تامین کند، البته برنامه ریزی های دولت باید در راستای حمایت از سلامت باشد، اما این مهم بدون همکاری و مشارکت شهروندان میسر نمی شود.

نوروزی با اشاره به اینکه هیچ برنامه سلامتی را نمی توان بدون حضور شهروندان پیش برد، افزود: بنابراین شهروندان می توانند در شهرداری ها و شوراها و عرصه هایی از این دست که به طور غیر متمرکز اداره می شود نقش کاربردی داشته باشند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با نگاهی به ماده ۵۵ قانون شهرداری ها متوجه اجرای ۲۷ وظیفه در حوزه شهرداری ها می شویم و با دقت در این وظایف متوجه خواهیم شد که به شهرداری ها به عنوان یک وزارت بهداشت نگریسته می شود.

وی افزود: ایجاد غسالخانه، گورستان، درمانگاه، کمک به ایجاد بیمارستان‌ها، حمایت از بیماران خاص از جمله این موارد است که با نگاهی به سایر موارد متوجه ارتباط آن با بهداشت و سلامت شهروندان می شویم.

نوروزی با اشاره به اینکه حفظ شهروندان از خطرات طبیعی و غیر طبیعی از جمله ضرورت هاست، خاطر نشان کرد: ایجاد محل مورد نیاز برای سلامت شهر مانند رختشورخانه ها، حمام، کشتارگاه، ورزشگاه و ... از جمله مواردی است که به سلامت مردم، جامعه و بهداشت محیط ارتباط دارد، در صورتی که دولت به تنهایی از عهده اجرای این برنامه ها برنخواهد آمد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه دولت موظف به تامین سلامت مردم شده است، اضافه کرد: از طرفی دیگر شهرداری ها هم موظف به تامین سلامت مردم شده اند و در صورتی که در این وظایف اجحاف شود زیبایی و سلامت شهر به خطر می افتد.

وی با اشاره به برگزاری این جلسات اظهار امیدواری کرد که چکیده این مراسم منجر به ارتقا کیفیت سطح زندگی مردم و البته هماهنگی همه آحاد جامعه شود.

این حقوقدان با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت توریسم ورزشی دارد، بیان کرد: همچنین در عرصه توریسم سلامت نیز این استان باید تقویت شود.

به گزارش ایمنا، نخستین کنگره بین‌المللی حقوق سلامت با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار با حضور پژوهشگران، استادان و صاحبنظران داخلی و خارجی، امروز شنبه -۲۵ آذرماه - به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) آغاز به کار کرد.

کد خبر 332297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.