بروکراسی اداری تا ۳ ماه آینده در اصفهان حذف شود/ضرورت ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری

استاندار اصفهان گفت: باید بین ۲ تا ۳ ماه آینده از این مرحله بروکراسی اضافی و سنگین خلاص شویم و با ایجاد پنجره واحد، ‌راه را برای تقویت سرمایه گذاری فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان که با حضور معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، رئیس و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضا برگزار شد، با ابراز خرسندی از اینکه در استانی مکلف به انجام وظیفه شده است که همه اقشار آن از فرهیختگان هستند، اظهار داشت: استان اصفهان در کشور از دیرباز در تجارت و صنعت، تولید و خلاقیت و کارآفرینی زبانزد خاص و عام بوده است و امروز هم از نظر زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری حرف اول را می زند.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از استان های ارزشمند کشور است، افزود: این استان را باید به استان الگو در کشور بویژه در زمینه اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و توسعه منابع تبدیل کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به امکانات محدود دولت، اظهار داشت: حتی اگر دولت می توانست و تعادل بین منابع و مصارف دولت به هم نخورده بود باید از قبل این سوال را از خود می کردیم که آیا زیبنده است که سوغاتی برای آینده بگذاریم که همیشه متکی به منابع دولتی باشیم؟

وی افزود: در حال حاضر فشارها دولت را ناگزیر کرده است که در قوانین و رویه ها دست تولید و تولیدکنندگان را باز بگذاریم تا بخش خصوصی را به عنوان موتور محرکه مجموعه ها اقدام نماید و دولت ناظر باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه این اقدام در کشورهای پیشرفته اجرا شده و قدرت دولت را کاهش نداده است، افزود: این امر موجب شده است که دولت ها قدرتمند تر شوند چرا که توان خود را توسعه داده اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در مقطعی خاص به سر می بریم و یک تغییر مسیر اساسی را دنبال می کنیم و از درآمدهای نفتی به سمت درآمدهای ناشی از فعالیت های بخش خصوصی حرکت می کنیم و باید با قوانین مشخص و سهل و آسان موضوعات را پیگیری نماییم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان در این زمینه قوی ترین و قابل ترین استان هاست، افزود: اصفهانی ها از قدیم به اقتصادی و مقتصد بودن و اقتصادی فکر کردن معروف بوده اند و باید ببینیم که چگونه می توانیم در این خصوص موفق عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید همراهی لازم را داشته باشندو بخش خصوصی هم باید قوی ورود پیدا کند، افزود: قابلیت اول شدن و الگو شدن در استان اصفهان وجود دارد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: مدیرانی که نتوانند از اختیارات خود بخوبی استفاده کنند و همیشه منتظر ابلاغ مرکز باشند، بدانند جایگاه شغلی خود را در حد کارمندی تنزل داده اند و این در حالیست که بسیاری از مدیران حتی از اختیارات داده شده خود نیز به خوبی استفاده نمی کنند.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و روی پای خود ایستادن وظیفه ی بخش دولتی و خصوصی را برای ایجاد اقتصاد درون گرا و برون زا بیشتر و بیشتر می کند.

استاندار اصفهان گفت: اتاق بازرگانی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فضای ارزشمندی است که این اقدامات صورت گیرد و سمت و سوی چند سال اخیر نشان می دهد که این قابلیت و امکان وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده از این مرحله بروکراسی اضافی و سنگین خلاص شویم و با ایجاد پنجره واحد، ‌ راه را برای تقویت سرمایه گذاری فراهم کنیم.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: ایجاد یک پنجره واحد از اولین تصمیمات ما در استان بوده است و با جدیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار اصفهان اظهارداشت: مشکلات قانونی نباید دست و پای ما را ببنددو تمام وقت ماصرف بازکردن گره های قانونی شود و باید در این خصوص فکر کرد و تمام اهتمام مدیران آوردن سرمایه گذار داخلی و خارجی باشد.

وی افزود: اگر بتوانیم مشوق ها را زیاد نماییم و سرمایه گذاران را جذب کنیم بسیاری از این مشکلات خود به خود حل خواهد شد.

مهرعلیزاده با اشاره به سوابق حضور خود در اتاق های بازرگانی ایران و تهران با توجه به علاقه به بخش خصوصی، افزود: به لحاظ اعتقاد به بخش خصوصی همواره در کنار این بخش حضور داشته ام.

کد خبر 332270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.