کمک خانواده شهدا روشن کننده راه ماست/ هدفمان به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام است

شهردار اصفهان گفت: کمک خانواده شهدا تبیین کننده راهی است که ما انتخاب کرده ایم.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در نشست همبستگی خانواده های شهدا و ایثارگران از سری سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا با بیان اینکه شهیدان با تمام وجود در دوران دفاع مقدس با آمدن به صحنه جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: شهیدان روزی خوار خداوند هستند و هرگز نمی میرند. شاید به ظاهر در این دنیا نباشند اما در واقع زنده و بر همه چیز ناظر و شاهدند.

وی مژده شهیدان را دل نبستن به دنیا دانست و تصریح کرد: سخن شهیدان این بود که برای متاع دنیا که پشیزی ارزش ندارد ارزش های انسانی را نباید فدا کرد.

با الگو قرار دادن شهدا می توان در دنیای ابدی همانند یک انسان فداکار و مومن حضور پیدا کرد

شهردار اصفهان افزود: امیدوارم با الگو قرار دادن این اسوه های همیشه تاریخ و گام نهادن در مسیر این راه آزمایش شده به سویی حرکت کنیم که در دنیای ابدی بتوانیم همانند یک انسان فداکار و مومن به خدا و انسانی با اعتقاد کامل به جهان هستی حضور پیدا کنیم.

وی حضور در جمع خانواده های شهدا را بسیار ارزشمند دانست و افزود: خانواده شهدا فرزندانشان را تقدیم کرده اند تا گله ای از بسیاری مسائل نباشد اما ما انسان های ناتوان در خدمات رسانی به شما و اداره صحیح امور آنگونه که شایسته هستید خدمت نکرده ایم. هر چند من تنها ۲ ماه است که به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شده ام اما در همین مدت این سومین مرتبه است که در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران حضور پیدا می کنم.

نوروزی اضافه کرد: نیازهایی که از سوی خانواده های شهدا مطرح می شود نیازهای اولیه ای مانند اشتغال است و این ناپسند است که با وجود تمام امکانات و قوانینی که در راه استخدام خانواده های شهدا قرار دارد بازهم مسائل بیکاری این عزیزان مطرح است.

شهردار اصفهان با اشاره به مشکلاتی که در شهرداری اصفهان وجود دارد اظهار داشت: زمانی که این مشکلات وجود دارد شروع برخی از پروژه های جدید نمی تواند انتظار چندان درستی باشد، بدون شک اولویت کاری و مهمترین وظیفه ای که برای هزینه کردن هم اکنون بر عهده شهرداری است پرداخت حقوق کارمندان، کارگران و کسانی است که بتوانند با اندک حقوقی زندگی خود را اداره کنند.

نوروزی با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات در همین مدت کوتاه نیز کارهای خوبی نیز انجام شده است، به پروژه مترو اشاره و اضافه کرد: حرکت کند خط مترو هم اکنون از نیم ساعت به ۱۵ دقیقه رسیده، ما به دنبال این هستیم که با وجود تمام مشکلات خط یک مترو تا پایان سال به صفه برسد.

وی ابراز داشت: از ۲۰ سال پیش تاکنون مدیرانی که در حوزه شهری کار کرده اند هیچکدام نمی توانند ادعا کنند پروژه ای بزرگ را در شهر تکمیل کرده اند. مصلی، مترو، سالن اجلاس، جهان نما و میدان عتیق از جمله پروژه های بزرگی است که همگی بر زمین مانده که اگر به بهره برداری می رسیدند شاهد تحول عظیمی در شهر می بودیم.

قصد نداریم پروژه و کار جدیدی که بخواهد به زمین بماند آغاز کنیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه قصد نداریم پروژه و کار جدیدی که بخواهد به زمین بماند را آغاز کنیم، تاکید کرد: باید پروژه هایی که در گذشته تمام می شده را به جایی برسانیم هر چند این موضوع برای کسی که به دنبال تبلیغات است چندان سودی نداشته باشد اما ما به دنبال این مسائل نیستیم. ما به دنبال این هستیم کارهای ناتمام دیگران را که به دلایلی به پایان نرسیده و سبب نارضایتی های بسیاری شده را به اتمام برسانیم.

وی اصفهان را صاحب ظرفیتی دانست که می تواند به عنوان مرکز جهانگردی ایران مطرح شود، خاطرنشان کرد: در اصفهان که به عنوان شهرموزه و دارای تاریخ طولانی و میراثی کهن مطرح است دارای یک موزه و هتل های پرتعداد چندستاره برای اقامت توریست نیست.

نوروزی بیان داشت: با وجود تمام این مسائل اولویت اول خدمات رسانی در طبقه بندی مردم خانواده های شهدا هستند، می دانیم جان باختن عزیزانشان در راه خدا برای خانواده های شهیدان کاری سخت است اما ما آمده ایم در خدمت خانواده های آنها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما برای بستن درب مساجد و فرهنگسراها و برای کوتاهی در ساخت و سازها در این موارد نیامده ایم، اضافه کرد: ما هدفمان برای برنامه ریزی مساجد و فرهنگسراهاست تا آنها را به مراکزی چندمنظوره برای بهره مندی در تمام امور شهر تبدیل کنیم و آمده ایم تا از سرمایه های خودمان به طور صحیح استفاده شود. مگر شهرداری و شهر متعلق به مردم نبوده و پول مردم امانتی در دست ما نیست؟ ما می خواهیم مساجد مرکزی برای انجام کارهای فرهنگی باشد.

گلستان شهدا باید مرکز توریسم مذهبی ایران تبدیل شود

شهردار اصفهان گفت: اگر کسانی قصد داشته باشند غیر از آنچه من می گویم تشویش اذهان عمومی کرده و به ناحق سخنانی را بگویند که حقیقت ندارد از خانواده های شهدا انتظار داریم ما را از خود دانسته و مسائل را برای این افراد تبیین کنند تا به یاری پروردگار شاهد شهری باشیم که شهیدان خواسته اند. گلستان شهدای اصفهان باید به عنوان مرکز توریسم مذهبی ایران تبدیل شود تا هر فردی که به اصفهان می آید به زیارت گلستان شهدا و ملاقات شهیدان برود.

وی اضافه کرد: اصفهان با وجود اینکه ۱۰ درصد جمعیت کشور را ندارد، ۱۰ درصد شهدای کشور را در اختیار دارد که با این محاسبه و تناسب با ۲۳ هزار شهید دوبرابر ظرفیت خود شهید داده ایم، بنابراین کمک خانواده های شهدا تبیین راهی است که ما انتخاب کرده ایم.

کد خبر 332264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.