سرمایه گذاری برای پژوهش، پیشرفت علمی و فرهنگی کشور را به همراه دارد

گلپایگان-امام جمعه گلپایگان گفت: کشورهای توسعه یافته برای پژوهش سرمایه‌گذاری مادی و فکری می‌کنند و همین سبب پیشرفت در عرصه‌های علمی و فرهنگی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت اله سید علی طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با اشاره به روز پژوهش، اظهار داشت: برای دست یابی به پیشرفت، توسعه و رفاه عمومی و استقلال  واقعی ، پژوهش و نوآوری از ضروریات است.

وی افزود: تنها نباید حامل علم بود بلکه باید اهل تحقیق و ژرف‌نگری باشیم زیرا با تحقیق و ژرف‌نگری انسان  به علوم مختلف دست خواهد یافت.

امام جمعه گلپایگان گفت: کشورهای توسعه یافته  برای پژوهش سرمایه‌گذاری مادی و فکری می‌کنند و همین سبب پیشرفت در عرصه‌های علمی و فرهنگی شده است.

وی با بیان اینکه پژوهش در رشد و توسعه و گسترش تقویت نهادهای علمی نقش اساسی دارد، تصریح کرد: اهتمام ورزیدن به ارتقای فرهنگ پژوهش  و جایگاه تحقیقات در کشوربه   سرعت بخشیدن به روند فرایند توسعه و لوازم بنیادین جامعه کمک می‌کند.

طهماسبی آموزش محوری را خطر بزرگ مراکز علمی کشور دانست، و تصریح کرد: متأسفانه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سطحی نگری‌ هستند اما باید آموزش عالی پژوهش محور باشد و پژوهش محوری به سمت مدارس هدایت شود.

وی به روز حمل و نقل و رانندگان اشاره، و گفت: حمل و نقل از بخشهای زیربنایی اقتصاد هر جامعه است محسوب چرا که  فرایند توسعه اقتصادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امام جمعه گلپایگان گفت: کارشناسان بخش حمل و نقل را نیروی محرکه توسعه و کارآمدی آن را زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه تدریس دورس حوزوی در دانشگاه و سیاسی بودن دانشگاه نیست، افزود: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه تلاش برای حاکمیت جهان بینی توحیدی و تولید علمی و فرهنگی در جهت گیری الهی در محیط حوزه و دانشگاه است.

طهماسبی بیان کرد: سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران با هدف روابط  بهتر و مسائل پسا برجام نبود برای آزادی دو جاسوس دو تابعیتی در ایران بود.

وی افزود: انگلیس در پی ضربه به منافع ملت ایران در پسا برجام است زیرا آنان در واقع از آمریکا تبعیت می‌کنند ضروری مسؤولان حق و حقوق ملت ایران را در پسا برجام مطالبه کنند.

طهماسبی بیان کرد: رئیس جمهورهفته گذشته لایحه بودجه سال ۹۷ را تقدیم مجلس کرد اما این لایحه نقاط ضعفی دارد و نمایندگان مجلس با بررسی مدبرانه و بالانس هوشمندانه در لایحه بودجه زمینه پیشرفت کشور و رفاه عمومی را فراهم کنند.

وی گفت: در لایحه برنامه سال گذشته به اقتصاد مقاومتی، عوارض خروج از کشور، طرح تحول سلامت و هدف مندی یارانه‌ها و پرداخت آن به نیازمندان واقعی دیده نشده است اما در لایحه بودجه سال ۹۷ این موضوع توجه شده که جای تقدیر است./

کد خبر 332235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.