اظهارات و اشتباهات ترامپ وعده نابودی اسرائیل را نزدیک‌تر می‌کند

لنجان_امام جمعه شهر چرمهین گفت:تصمیم جنون امیزترامپ تا اینجای کار که باعث وحدت جهان اسلام وخشم آنها از امریکا و صهیونیسم بیشتر شده واین اقدام نابخردانه و بدور از عقلانیت رییس‌جمهور آمریکا تنها جریحه‌دار شدن احساسات صدها میلیون مسلمان جهان شده، دامان خودشان و مزدوران رژیم پلید صهیونیستی راخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر چرمهین با اشاره به شهادت شهید مفتح و روز پیوند حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی ایفا کرد.

وی افزود: شهید مفتح در کنار تحصیل در حوزه، به تحصیل علوم جدید پرداخت و مدارج مختلف تحصیلات جدید را گذراند و پس از مدت نسبتا کوتاهی موفق به اخذ درجه دکتری در رشته فلسفه شد لذا باید گفت فعالیت‌های ان بزرگوار در مسائل اجتماعی و سیاسی و آشنایی که از نزدیک با حوزه و دانشگاه و کلیه مسائل آن پیدا کرده بود، سبب شد که از سال‌های بسیار قبل به اهمیت وحدت فیضیه و دانشگاه پی ببرد.

امام جمعه شهر چرمهین تصریح کرد: شهید مفتح عمر خود را درراه احیای معارف اسلامی و نشر فرهنگ اهل‌بیت به کار گرفت و در سنگرهای گوناگون به مبارزه با ستم پرداخت برای آن‌که دانشگاه را از تهاجم فرهنگی استکبار و طاغوت نجات دهد لذا باید توجه داشت شهید مفتح قدم های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه و دوقشر روحانی و دانشگاهی برداشت و به همین علت به پاس تلاش های آن بزرگوار روز شهادت وی روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: درنتیجه تلاش های این عالم وارسته ارتباط نزدیکی بین حوزه و دانشگاه برقرار شد و ایشان مسئولیت گسترش فرهنگ اسلامی را در دانشگاه‌ها بر عهده گرفت و توانست با تزکیه و تربیت اسلامی علوم جدید را به دانشگاه وارد کند لذا باید توجه داشت کسانی که سعی در نزدیکی و پیوند این دو مرکز علمی میکنند در حقیقت سعی در سعادت دنیا و آخرت جامعه مردم می کنند که امر بسیار مبارک و میمونی است.

غلامی اضافه کرد: وحدت ما را به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته می‌کشاند و اگر این دانشگاه و حوزه باهم رابطه دوستانه داشته باشند معنایش این است که جامعه هم دینش و هم دنیایش آباد خواهد شد و اساس توطئه جدایی حوزه و دانشگاه نابودی اسلام و غارت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جدایی حوزه و دانشگاه یکی از ترفندهای دیرین استکبار جهانی بوده و تاکنون همواره در این راستا تلاش‌های ویژه‌ای داشته است و بر همین اساس در سال‌های اخیر دشمن با توطئه‌ها و ترفندهای خود به ویژه در حوزه جنگ نرم درصدد شکاف بین حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه شهر چرمهین با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه، اهداف شوم دشمن را خنثی میکند، اذعان کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم درصدد تضعیف ارکان و پایه‌های نظام است و وحدت حوزه و دانشگاه میتواند این نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

وی همچنین با اشاره به اقدام اخیر ترامپ و خیزش جهان اسلام در حمایت از قدس شریف گفت: این تصمیم جنون امیز ترامپ تا اینجای کار که باعث وحدت جهان اسلام و خشم آنها از امریکا و صهیونیسم بیشتر شده و این اقدام نابخردانه و بدور از عقلانیت رییس‌جمهور آمریکا تنها جریحه‌دار شدن احساسات پاک صدها میلیون مسلمان جهان شده، دامان خودشان و مزدوران رژیم پلید صهیونیستی را خواهد گرفت.

غلامی عنوان کرد: این تصمیم نابخردانه ترامپ نقض آشکار حقوق ملت مظلوم فلسطین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و در صورتی که بخواهند این تصمیم خود را عملیاتی کنند مرگ رژیم غاصب صهیونیستی را به جلو انداخته اند.

کد خبر 332224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.