انگلیس در هیچ مقطعی برای ما قابل اعتماد نخواهد بود

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت: سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان باید با دقت نظر نسبت به نیات شوم و اهداف خاص انگلیس مورد توجه قرار گیرد و از هرگونه خوشبینی به دشمنی اینچنین عهدشکن خودداری شود لذا باید نسبت به یک خطر مهم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نماز جمعه فولادشهر با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلستان به کشورمان در هفته‌ای که گذشت اظهار کرد: انگلستان به‌عنوان یکی از کشورهای ۱+۵ که در برجام طرف مذاکره ایران بوده و تعهداتی به ایران داده بود، ازجمله کشورهایی است که به تبعیت از آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.

وی افزود: از سوی دیگر وزیر خارجه انگلیس در شرایطی به کشورمان آمد که رسانه‌های غربی فشارهای فراوانی برای آزادی دو جاسوس دستگیرشده‌ی انگلیسی در ایران داشتند، جاسوسان وطن فروشی که با دریافت تابعیت انگلیس، حاضر به جاسوسی برای استعمار پیر علیه کشور خود شده‌اند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در چنین شرایطی سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان باید با دقت نظر نسبت به نیات شوم و اهداف خاص انگلیس مورد توجه قرار گیرد و از هرگونه خوشبینی به دشمنی اینچنین عهدشکن خودداری شود لذا باید نسبت به یک خطر مهم هشدار داد و آن این است که انگلیس خبیث در تقسیم کار با آمریکا در پی صدمه بیشتر به منافع ملت ایران در برجام است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر این فریب بزرگ و اقدام استعار پیر آگاهی و هوشیاری نشان دهد و مسؤولان اجرایی و... کشور باید بدانند که انگلیسی‌ها همان‌طور که تا کنون به تعهدات برجامی خود عمل نکردند و حتی به سفارت ایران در انگلیس امکان داشتن یک حساب بانکی‌ بی‌دردسر را ندادند؛ در ادامه نیز به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و نقش دُم آمریکا را در سیاست بین‌الملل ایفا خواهند کرد و ازاین‌رو همه‌ی حمایت‌های لفظی آن‌ها از برجام دروغی بیش نیست و نباید فریب آن‌را خورد.

سرافراز اضافه کرد: البته مسئولان کشور در قوای مختلف وظیفه دارند که منافع ملت ایران را تأمین کنند و برای این تأمین منافع اشکالی ندارد که مذاکرات و مباحثات در عرصه‌های مورد نیاز صورت بگیرد، اما آنچه مهم است این است که روباه پیر استعمار را کشوری ‌بی‌طرف یا با حُسن نیت تصور نکنند و فریب سالوسی مسئولان خیانت‌کار و عهدشکن این کشورها را نخورند.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح که بعنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از خواسته ها و هدف های برجسته حضرت امام(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف. هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ی اسلامیِ پیشرفته‌ی مستقل، که برای همه مردم دنیا الگو باشد حرکت کنند، حرکت با یکدیگر اما بدون اصطکاک؛ یعنی هر دو، کار خودشان را بکنند؛ اما برای یک هدف و آن هدف، رشد و بالندگی ملت و کشور ایران است.

وی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری؛ امروز هیچ کس انتظار یک دانشگاه خلق الساعه‌ی صد در صد اسلامی را ندارد، اما همه انتظار دارند که جهت حرکت، به سوی ایجاد یک دانشگاه صد در صد اسلامی باشد و این حاصل نخواهد شد مگر با وحدت عمیق و عملی حوزه و دانشگاه و روحانی و دانشجو و این یک ضرورت و نیاز انقلابی است.

سرافراز خاطرنشان کرد: شهید مفتح از جمله افرادی بود که توطئه استعمار در ایجاد تفرقه میان حوزه و دانشگاه را با تمام وجود احساس کرده بود لذا با تمام وجود در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، تلاش و مجاهدت کرد البته امروز هم دست های پیدا و پنهانی به دنبال ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه هستند که نخبگان از هر دو مجموعه باید مراقب این توطئه باشند.

کد خبر 332218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.