دستگاه دیپلماسی کشور هوشیارانه با دشمنان برخورد کند

لنجان_امام جمعه شهر زاینده رود با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشور گفت: هرگاه یکی از این ها در ایران یا در منطقه قدم نحس شان را گذاشتند یک خطر و یک ضایعه برای منطقه به وجود آمده است لذا دستگاه دیپلماسی کشور با این منبع نکبت، جاده‏ صاف ‏کن آمریکا، هوشیارانه و قاطعانه برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر زاینده رود با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشور اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی انگلیس با پیشینه نزدیک به دو قرن دشمنی با صدها توطئه و خباثت و با اهداف پلید و نیت شوم بیش از پیش فعال شده است لذا دستگاه دیپلماسی کشور با این منبع نکبت، جاده‌ صاف ‌کن آمریکا، هوشیارانه و قاطعانه برخورد کند.

وی افزود:هرگاه یکی از این ها در ایران یا در منطقه قدم نحس شان را گذاشتند یک خطر و یک ضایعه برای منطقه به وجود آمده است لذا بعضی ها مواظب باشند از این رفت و آمدها آب از لب و لوچشان سرازیر نشود و ننگی ببار نیاورند.

امام جمعه شهر زاینده رود قهرمانی را فوق پیروزی دانست و تصریح کرد: اقدام قهرمانانه کشتی گیر سرافراز کشورمان در مسابقات جهانی کشتی باعث افتخار ملت مسلمان شد و مقام معظم رهبری فرمودند: من از این‌که نشان دادید جوانی از جوانهای ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند پا بر روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم لذا باید با برنامه ریزی به سمت تقویت این روحیه گام برداریم و این عزیزان را حمایت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کمک به زلزله زدگان غرب کشور اظهار کرد: با نگاه به آخرت باید به کمک زلزله زدگان بشتابیم و به امید سرپناه آخرت برای گرما و سرپناه برادران مسلمانمان بپاخیزیم و با زدن چادر و ایستگاه جمع آوری نقدی، شایسته عمل کنیم.

امام جمعه شهر زاینده رود ضمن تقدیر از همه کسانی که در جمع آوری کمک به موکب اربعین فعالیت داشتند، افزود: توصیه می کنم مجدد به عنوان نماینده این جانب این افراد در محلات به جمع آوری کمک از قبیل ارزاق، وسائل گرمایش و نقدینگی اقدام نمایند و یک شماره حساب هم اعلام می شود که کمک های نقدی را می توانید به آن حساب واریز کنند.

وی یاداور شد: به بهانه نزدیک شدن شب یلدا چند سوال که بعضا در اذهان یا در بین جامعه مطرح می شود را طرح و به پاسخ آن بپردازیم و این سوالات آن است که آیا اسلام با شادی و نشاط مخالف است؟ آیا اسلام دین غم و اندوه است؟

صفرزاده تهرانی با اشاره به نیاز فطری و طبیعی گفت: نشاط و شادابی، شادی و شادمانی، بهجت و سرور و لذت بردن، نیاز فطری و طبیعی، لازمه زندگی بشر، سبب دوری از بزه و جرم شناخته می‌شود و بی نشاطی؛ خمودی و سستی ‌آورد و سرچشمه بسیاری از تخلفات به حساب می آید لذا با شادمانی و لذت است که انسان زیر بار بسیاری از مسئولیت‌ها ‌رفته و بهتر و عالیتر به وظائف خود عمل می کند.

وی ادامه داد: اگر انسان از خوردن غذا لذت نمی‌برد، هرگز تن به زحمت دستگاه گوارش نمی‌داد، اگر از ارتباط زناشوئی لذت نمی‌برد زیر بار ۹ ماه بارداری نمی‌رفت، اگر از حرکات و صدای دلنشین کودک لذت نمی‌برد، جور بچه‌داری نمی‌کشید از این رو دین مبین اسلام برای شادابی و نشاط، شادی و شادمانی، بهجت و سرور و لذت بردن، ارزش و جایگاه بلند قائل شد.

امام جمعه شهر زاینده رود اضافه کرد: دین مبین اسلام بهرمندی از لذت صحیح و کسب لذت حلال را ضروری و لازمه قوام زندگی دانست و آن را رمز موفقیت، راه تعالی روح و  کسب مقامات عالی معرفی کرد بر این اساس دین مبین اسلام بشر را با شادی واقعی آشنا کرد، اعمال نشاط آور را به او معرفی نمود، راه بهرمندی کامل از نشاط و لذت صحیح را پیش روی او نهاد، به اموری که سبب شادابی و نشاط است، تشویق و ترغیب کرد، آن را در هزاران روایت و حدیث در دستور زندگی انسان قرار داد، تا آن جائی که از هر هفت روز، یک روز را عید قرار داد.

وی شادمانی را یکی از خصوصیات اولیای خدا دانست و عنوان کرد: رَسُول گرامی اسلام (ص) فرمودند: اَلْمُؤمِنُ دَعِبٌ لَعِبٌ، وَالْمُنافِقُ قَطِبٌ غَضِبٌ مؤمن شوخ و خنده رو و منافق اخمو و عصبانی است، و در مقابل، اعمالی که نشاط را از بین می‌برد و سبب غم و اندوه می شود را نشان داد و مسلمانان را از آن باز داشت.

صفرزاده تهرانی بیان کرد: اسلام دلیل سستی در ارتباط با خدا را، لذت نبردن از عبادت دانست، چرا که بسیاری از صفات کریمه مانند غیرت، ایثار، شجاعت، صبر، از خود گذشتگی و ... با نشاط بروز و ظهور پیدا می‌کند لذا اگر انسان از بخشش لذت نمی‌برد حاظر نبود دست‌رنج خود را در اختیار دیگران بگذارد، اگر از صبر و شکیبائی لذت نمی‌برد تن به سختی ها و ناملایمات نمی‌داد، اگر کمال و تعالی لذت بخش نبود جور تلاش، آسان نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اسلام به بوی خوش، جامه سفید، رنگ روشن، استفاده از زینت، مسواک زدن، آراستگی و پیرایش سر و صورت، نگاه به صورت عالم، نگاه در آب روان، تناول بعضی از خوراکی‌ها، تلاوت ترتیل قرآن کریم، تلاوت صوت قرآن کریم و ... دستور داده است همه بخاطر لذت و نشاطی است که در آن نهفته، سبب تعالی روح می شود.

کد خبر 332215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.