امروز بار دیگر نگاه مسلمان متوجه قدس شده است

شهرضا – امام جمعه موقت شهرضا گفت: امروز بار دیگر نگاه مسلمان متوجه قدس شده است، استکبار جهانی نیز باید بدانند نمی تواند این منطقه را به نفع خود مصادره کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام یحیی رهایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره (س) این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس آنچه در روایات اسلامی آمده است تقوای الهی به منزله سپری است که فرد را در برابر انواع آسیبها محافظت می کند.

وی ادامه داد: هرچند عمل کردن به تقوا ممکن است سختیهایی را نیز برای فرد مؤمن به همراه داشته باشد اما این اقدام در عمل فرد را از بسیاری از آسیبها مصون می کند.

امام جمعه موقت شهرضا بیان کرد: تقوا برای فرد ایجاد وارستگی می کند البته رعایت تقوا به معنی گوشه گیری از جامعه نیست بلکه فرد مؤمن باید بیشتر از دیگران در برابر جامعه و تحولات ان احساس مسئولیت کند.

حجت الاسلا رهایی ادامه داد: افراد مؤمن باید در انجام امور نیک همچون ایجاد سازش بین اسنانهای دیگر پیشگام باشند اما در عمل مشاهده می شود که گاهی مؤمنان به دلیل برخی از اختلافات مالی سالها با یکدیگر قطع رابطه کرده اند.

وی تصریح کرد: وقوع بلایای طبیعی نظیر خشکسالی و سیل و ریزگردها و قحطی در نتیجه عدم رعایت تقوای الهی است البته برخی از سوء مدیریتها نیز در وقوع این بلایا مؤثر است.

امام جمعه موقت شهرضا اذعان کرد: متأسفانه برخی افراد به جای درس عبرت گرفتن از آنچه مشاهده می کنند سخنان برخی بزرگان و برخی روایات را مسخره می کنند.

حجت الاسلام رهایی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: یکی از مسائلی که به تازگی واکنش جهان اسلام و سایر کشورها را به همراه داشته به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل از سوی آمریکا است.

وی ادامه داد: از حدود یک قرن پیش نخت وزیر انگلستان در اعلامیه بالفور تشکیل دولت اسراییل را در تقسیم بندی جدید منطقه خاورمیانه اعلام کرد.

امام جمعه موقت شهرضا بیان کرد: با فروپاشی اسراییل منطقه فلسطین به سازمان ملل واگذار شد و ورود یهودیان به آن افزایش یافت البته خیانت برخی کشورهای اسلامی در ایجاد و تقویت اسراییل بسیار مؤثر بوده است.

حجت الاسلام رهایی ادامه داد: در حدود ۵۰ سال قبل اسراییل قدس را از اردن تصرف کرد و به عنوان پایتخت خود اعلام کرد و البته این اقدام از همان زمان با مخالفت جهانیان مواجه شد.

وی تأکید کرد: امروز بار دیگر نگاه مسلمان متوجه قدس شده است، استکبار جهانی نیز باید بدانند نمی تواند این منطقه را به نفع خود مصادره کند.

امام جمعه موقت شهرضا تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اسراییل در جنگهای ۳۳ و ۲۳ روزه شکست خورد اما برای مقابله با این رژیم جعلی در همه عرصه ها باید همه کشورهای اسلامی با هم متحد باشند.

حجت الاسلام رهایی بیان کرد: انتخاب قدس به عنوان پایتختی اسراییل مهمترین مانع در مقابل مذاکرات صلح در منطقه است.

کد خبر 332210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.