دشمن حوزه را نماد تحجر و دانشگاه را  نماد تجدد معرفی کرده است

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: نحوه‌ برخورد دشمن و حتی برخی مسئولان به گونه‌ای است که دانشگاه را مظهر تجدد و پیشرفت و حوزه را مظهر تحجر و عقب‌ماندگی می‌دانند و برخی هم این القای غلط را پذیرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت‌الاسلام ناصر صابری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دامنه با اشاره به تقدیم بودجه سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه نویسی سال ۹۷ تغییراتی اعمال شده و بودجه بر حسب میزان خدمت ارائه خواهد شد که در این زمینه جای تقدیر از دولت وجود دارد اما در این بودجه نکات منفی زیادی هم وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش چشمگیر بودجه در برخی حوزه‌ها مثل عمرانی و فرهنگی به میزان ۴۰ درصد  و قرآنی به میزان ۶۰ درصد اشاره کرد.

وی با اشاره به افزایش مالیات در بودجه ۹۷ گفت: افزایش مالیات خوب است، ولی به شرطی که شامل همه افراد در جامعه شود و اثرات آن قابل لمس باشد.

صابری با اشاره به بحث یارانه‌ها در بودجه ۹۷ گفت: دولت در زمان بعد از انتخابات ریاست جمهوری یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نسبت به زمان قبل از انتخابات در این زمینه انجام داده و این در بودجه تقدیمی به مجلس برای سال ۹۷ کاملاً مشهود است.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از خطبه ها گفت: به نظر می‌رسد کنگره آمریکا قصد دارد تحریم‌های جدیدی در حوزه نظارت بر معامله هواپیما تصویب کند و اظهارات و ادعاهای نماینده آمریکا در خصوص نقش ایران در شلیک موشک به ریاض و نمایش مضحک تجهیزات جمع‌آوری همه نشان از این هدف شوم دارد.

امام‌جمعه دامنه با اشاره به اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در این اظهارات ورود رسمی اروپائی‌ها به جرگه آمریکا که ایران را باید وادار به مذاکره در خصوص مسائل منطقه کرد را ملاحظه می‌کنیم.

صابری با اشاره به این سخن موگرینی  که دولت ایران برجام را بر اساس دعوای سیاسی با رقبای داخلی نوشته است، تصریح کرد: مسئولان باید پاسخ این اظهارات را به آن‌ها و مردم بدهند.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح گفت: ارتباط بین حوزه و دانشگاه بسیاری از شبهات را پاسخ خواهد داد؛ ولی نحوه‌ برخورد دشمن و حتی برخی مسئولان به گونه‌ای است که دانشگاه را مظهر تجدد و پیشرفت و حوزه را مظهر تحجر و عقب‌ماندگی می‌دانند و برخی هم این القای غلط را پذیرفته‌اند.

امام‌جمعه دامنه تاکید کرد: خدمات حوزه و دانشگاه وقتی به ثمره‌ واقعی خواهد نشست که اتحاد و همگرایی بین این دو نهاد انقلابی وجود داشته باشد.

صابری با بیان این که انسان نباید هیچگاه خود را از مکر شیطان در امان بداند و نیز نباید خود را از رحمت خداوند محروم بداند.

وی با مروری بر آموزه های نهج‌البلاغه اظهار داشت: در نهج البلاغه می خوانیم که حضرت (ع) می‌فرماید که شنیده‌ام که لشکر معاویه به خانه‌های مسلمانان و زنان مسلمانان و کسانی که در پناه اسلام بوده‌اند، حمله کرده‌اند و گردنبند و دستبند و گوشواره و خلخال از آن‌ها ربوده‌اند و این درحالی بوده است که ستمدیدگان برابر آن متجاوزان جز زاری و طلب رحم، سلاحی نداشته‌اند و اگر پس از این مرد مسلمانی از غم چنین حادثه‌ای بمیرد، هیچ جای ملامت نیست.

خطیب نماز جمعه دامنه ادامه داد: حضرت درباره این حادثه می‌فرماید: هماهنگی این مردم در باطل خویش و پراکندگی‌شان دل را می‌میراند و اندوه را تازه می‌گرداند.

صابری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به کاهش چشمگیر بارش‌ها و نزولات آسمانی از مردم برای اقامه نماز باران دعوت کرد و گفت: به فضل و رحمت الهی امید داریم و باید حق بندگی را تا حد امکان به جا آوریم و گدایی در خانه خدا را نشان دهیم و باید بدانیم که طلبکار خداوند نیستیم؛ اگر مصلحت شد خداوند باران خود را بر ما نازل می‌کند.

کد خبر 332204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.