کار خیر ریشه در تمدن ایران و فرهنگ اسلامی مردم ایران اسلامی دارد

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت:در برخی موارد، خدمات بزرگی در شهرستان لنجان نیاز بوده که حضور و مشارکت گسترده خیرین را برای پیشبرد آن هدف مورد نیاز است و باید خیرین دست به دست یکدیگر دهند تا این خدمات به سرانجام برسد و برای پیشبرد این هدف در حوزه سلامت مجمع خیرین سلامت تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان، حجت الاسلام قاسم باقریان در گردهمایی خیرین بهداشت و سلامت شهرستان های استان اصفهان در باغبادران، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین شهرستان لنجان برای کمک به توسعه و رشد شهرستان، اظهار کرد:  طی سال‌های گذشته به خوبی اثبات شده است زمانی که عموم مردم و خیرین برای پیشبرد اهداف جامعه وارد میدان عمل می‌شوند فعالیت‌ها کارآمدتر شده و با سرعت بیشتری به سرانجام می‌رسد و حقیقتا تا امروز نیز به‌ خوبی توانسته‌اند در راستای اهداف خود فعالیت کند.

وی با اشاره به نیازمندی‌های شهرستان لنجان افزود: در حال حاضر نیازمندی‌هایی در شهرستان لنجان وجود دارد که تامین آن بسیار سخت بوده و متاسفانه در برخی مواقع هیچ‌کس برای این امور پیش قدم نمی‌شود و این در حالی است که مردم کارهای متفرقه و پراکنده بسیاری در شهرستان انجام می‌دهند که البته این امر جای تشکر فراوان دارد اما باید این مسائل سازمان‌دهی شود تا مردم بهره بیشتری از این کارهای خیر ببرند.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به اینکه کار خیر ریشه در تمدن ایران و فرهنگ اسلامی مردم ایران اسلامی دارد، تصریح کرد: در برخی موارد، خدمات بزرگی در شهرستان لنجان نیاز بوده که حضور و مشارکت گسترده خیرین را برای پیشبرد آن هدف مورد نیاز است و باید خیرین دست به دست یکدیگر دهند تا این خدمات به سرانجام برسد و برای پیشبرد این هدف در حوزه سلامت نیز بود مجمع خیرین سلامت تشکیل شود تا بطور مشخص و منسجم به این مسئله مهم بپردازد.

وی ادامه داد:باید توجه داشت نتایج اعمال فرد بعد از مرگ نیز باقی می ماند و صدقه جاریه و انجام اقدامات عام المنفعه یکی از این موراد است لذا با توجه به اینکه انجام امور خیر در زمینه سلامت کار بسیار بزرگ و ارزشمند است از ما مسلمانان بیشتر انتظار می رود در راستای ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی گام برداریم.

باقریان با تاکید بر آثار معنوی خدمات مالی خیرین در ایجاد زیرساخت ها و مراکز بهداشتی درمانی گفت: عمر چندده ساله انسان در برابر عمر تاریخ، چشم بر هم زدن است اما خدمات خیرین سلامت و آثار و نتایج آن تا زمانیکه برقرار باشد ماندگار و جاودانه است.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل مجمع خیرین سلامت، فراهم کردن بستری مناسب برای تعامل پایدار و ارتباط خوب در راستای ایفای نقش مؤثر خیرین در کمک به‌نظام سلامت است چراکه تدوام موفقیت ها و رشد حوزه سلامت تنها در سایه همدلی و تلاش محقق خواهد شد.

کد خبر 332184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.