نگرانی صهیونیست ها از جمعه خشم

در پی دعوت جنبش جهاد اسلامی از همه گروه های فلسطینی به تظاهرات گسترده در روز جمعه، رژیم صهیونیستی از بیم این تظاهرات گذرگاه های مرزی «کرم ابوسالم» و «بیت حانون» را مسدود کرده است.

به گزارش ایمنا، اعتراض ها به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی ، ادامه دارد. جنبش جهاد اسلامی همه گروه های فلسطینی را به تظاهرات گسترده در روز جمعه فراخوانده است.

رژیم صهیونیستی از بیم تظاهرات گسترده  امروز،  گذرگاه های مرزی «کرم ابوسالم» و «بیت حانون» را مسدود کرده است.

*فلسطینیان معترض در کرانه باختری عکس ترامپ و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند. سرکوب خشونت بار اعتراضات مردمی از سوی نظامیان صهیونیست ، تشدید شده و نظامیان صهیونیست به جوانان فلسطینی معترض در نابلس گلوله جنگی و گاز اشک آور شلیک کردند . وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده: در یورش دیروز نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و نوار غزه ۳۸۷ فلسطینی زخمی شدند.

علاوه بر حمله صهیونیست ها به فلسطینیان روی زمین، جنگنده های رژیم صهیونیستی بارها چند منطقه در نوار غزه را بمباران کردند.مبارزان فلسطینی هم ، طبق وعده  خود و در پاسخ به جنایات صهیونیست ها دو موشک به شهرک «سدیروت» شلیک کردند.

به گزارش ایمنا، در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که چهارشنبه گذشته (۱۵ آذر ماه) اعلام کرد بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و قصد دارد سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل کند، موجی از اعتراضات گسترده منطقه ای و بین المللی حتی در میان متحدان غربی واشنگتن به وجود آمده است. سازمان همکاری‌های اسلامی نیز چهارشنبه 22 آذر نشستی اضطراری تشکیل داد و در بیانیه پایانی نشست خود خواهان استفاده از ابزار «محدودیت‌ اقتصادی و سیاسی» علیه کشورهایی شد که الحاق قدس شریف به اسرائیل را به رسمیت بشناسند؛ هر چند کشورهای عضو این سازمان حاضر به قطع رابطه خود با اسرائیل نشدند.

کد خبر 332183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.