۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان

خیرین سلامت نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه دارند

برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، اولین نیاز ضروری، فضای فیزیکی است
خیرین سلامت نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه دارند

لنجان_رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت:شهرستان لنجان در حوزه توسعه عمرانی مراکز بهداشتی و درمانی موفق شده است با بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخت و ساز رتبه دوم در استان اصفهان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان، علی وحدتی در گردهمایی خیرین بهداشت و سلامت شهرستان های استان اصفهان در باغبادران، اظهار کرد: زمانی بیماری های واگیردار یکی از مسائل دردناک اجتماع به شمار می آمد اما امروز رویکرد بیماری ها از مسائل غیربهداشتی به سمت خودمراقبتی نظیر بیماری های دیابت و فشارخون رفته است و مطالعات در کشورهای توسعه یافته حاکی از این است که متغیرهای سلامت حداقل ۵۰ الی ۶۰ درصد در سلامت مردم تاثیر گذار است ومابقی به عملکرد خود اشخصاص بستگی دارد .

وی افزود: افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر با ماهیت مزمن، پیش رونده و ناتوان کننده آنها، باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای می شود و نیروی مولد جوامع را به طور مستقیم در معرض خطر مرگ و میر، معلولیت و ناتوانی ها قرار می دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان تصریح کرد: بیماری های غیرواگیر از مهم ترین موانع توسعه کشورها هستند و هزینه های سرسام آور ناشی از این بیماری ها، هر نظام بهداشتی و درمانی را با چالش های عدیده ای روبرو می کند.

وی ادامه داد: چهار بیماری قلبی عروقی، سرطان ها، بیماری های مزمن تنفسی و دیابت، به ویژه بیماری قلبی عروقی، همراه با چهار عامل خطر رفتاری، شامل کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات، مهم ترین علت های مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر هستند.

وحدتی اضافه کرد: با خطرسنجی، مراقبت و ادغام یافته های بیماری های غیرواگیر، می توان منابع محدود مراقبت های اولیه بهداشتی را به سوی نیازمندترین بخش جمعیت که بیشترین سود را از مداخلات می برند، هدایت کرد از این رو به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است که مراکز خدمات جامعه سلامت و تیم‌های پزشکی مستقر مسئولیت رصد و مداخله در امور سلامت این افراد را بر عهده دارند.

وی با اشاره به به اهمیت حضور خیرین در عرصه سلامت و نتایج مطلوب آن در جهت وضعیت سلامت جامعه ادامه داد: خیرین سلامت نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه دارند از این رو با توجه به اهمیت موضوع و اینکه پیش از این شهرستان لنجان از داشتن انجمن و مجمع خیرین سلامت بی‌بهره بود با حمایت نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان این مجموعه شکل گرفت و درصدد هستیم به‌ واسطه خیرین و بهره‌گیری از اعتبارات مشارکتی، روند پروژه‌های عمرانی شهرستان را تسریع ببخشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان در ادامه با اشاره با توجه به پروژه‌های در دست اقدام و نیمه‌تمام این مجموعه در حوزه سلامت اظهار کرد: آزمایشگاه رفرانس لنجان بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، مرکز جامع خدمات سلامت سده با اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان، مرکز جامع خدمات سلامت شهر باغشاد و مرکز خدمات درمانی چمگردان ازجمله پروژه‌هایی است که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این مراکز خواهیم بود.

وی توسعه فضای فیزیکی مراکز خدمات درمانی شهرستان لنجان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شهرستان لنجان در حوزه توسعه عمرانی مراکز بهداشتی و درمانی موفق شده است با بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخت و ساز رتبه دوم  در استان اصفهان را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 332181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.