سالیانه در 60 روستای کشور طرح هادی روستایی  اجرا می شود

نطنز - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه طرح هادی ویژه روستاها با بافت تاریخی و گردشگری روستایی در ۶۰ روستا اجرایی می شود

به گزارش  خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز  ، مهندس محمدرضا شاملو عصر روز پنج شنبه به همراه دکتر صفاری نماینده مجلس شورای اسلامی ، فرماندار نطنز  و رئیس بنیادمسکن اصفهان  با حضور در روستای تاریخی ابیانه ،مسایل و مشکلات روستا را  مورد بررسی قرار دادند

معاون عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی در این بازدید اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، بنیاد مسکن مکلف شده است که برای روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی طرح ویژه روستاها بافت باارزش تاریخی و گردشگری روستایی تهیه و اجرا کند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در ۳۰۰ روستای هدف گردشگری طی برنامه ششم توسعه اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در هر روستا ۱۰ تا ۱۵ میلیارد ریال اعتبار منظور می شود گفت: در هر سال طرح ویژه روستاها بافت باارزش تاریخی و گردشگری روستایی در ۶۰ روستا اجرایی می شود.

وی افزود: کارگروهی متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد مسکن  شکل گرفته است و استان ها، روستاهای هدف گردشگری را برای بهره مندی از حمایت های این طرح، شناسایی و معرفی می کنند.
وی در ادامه  تصریح کرد: طرح های مزبور در روستاهای هدف گردشگری برای کمک به توسعه روستاها و رونق اقتصادی روستاها اجرایی می شود تا با بهسازی محیط روستا، بستر مناسب برای جذب و پذیرایی از گردشگران فراهم شود و روستاییان از مزایای اقتصادی حضور گردشگران در روستاها بهره مند شوند.
مهندس شاملو همچنین  با اشاره به اینکه در آینده یکی از مهمترین محورهای توسعه منطقه، توسعه گردشگری است ، گفت ،باید با طراحی و تعیین یک پهنه گردشگری برای دره برزرود یک برنامه ریزی مشترک در حوزه گردشگری تدوین شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این طرح با وجود اینکه ابیانه به عنوان محور اصلی توسعه و برنامه‌ریزی برای گردشگری خواهد بود ولی مشارکت سایر روستاها و توسعه زیر ساخت های مورد نیاز برای توسعه گردشگری در این روستاها نیز باید در این طرح لحاظ شود
شاملو  در ادامه با تاکید بر اینکه ابیانه نیاز به حفاظت دارد گفت، بنیاد مسکن قطعا به حفاظت و بهسازی ابیانه کمک خواهد کرد و در این زمینه با معاونت میراث فرهنگی کشور در مورد انجام یک کار مشترک در ابیانه هماهنگی خواهد شد.
معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه  بر ابیانه  از روستاهای صالح اباد از توابع بخش مرکزی نطنز و دهستان اریسمان از توابع بخش بادرود  بازدید نمود .

کد خبر 332178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.