ترویج فرهنگ پیشگیری به نفع جامعه است

لنجان_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع) حدود یک دهه است که در استان اصفهان راه اندازی شده و این مجمع با هدف توسعه سلامت شهروندان با تمرکز بر پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان، کمال حیدری در گردهمایی خیرین بهداشت و سلامت شهرستان های استان اصفهان اظهار کرد: مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع) حدود یک دهه است که در استان اصفهان راه اندازی شده و این مجمع با هدف توسعه سلامت شهروندان با تمرکز بر پیشگیری است.

وی افزود: اهداف دیگر این خیریه حفظ، ترمیم و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه با استفاده از کلیه ی امکانات مادی و معنوی مردم خیر اندیش است البته نباید فراموش کرد اهداف اختصاصی تشکیل این انجمن تقویت و توسعه ی ساختاری سیستم بهداشت و سلامت جامعه، بهبود استاندارد منابع موجود در واحدهای بهداشتی و درمانی، جذب و هدایت کمک های معنوی ومادی خیرین نسبت به اهداف سلامت است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: امروز ما شاهد فعالیت مراکز بهداشتی درمانی در حوزه سلامت هستیم اما در حوزه پیشگیری این مهم مغفول مانده است از این جهت مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع)  با هدف پیشگیری شکل گرفت.

وی ادامه داد: این مجمع بعد از ۳ سال توانست انجمن های شهرستان ها را در استان اصفهان شکل دهد و امروز ۲۳ انجمن در شهرستان های مختلف استان زیر مجموعه : مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی(ع) مشغول فعالیت هستند و همه برنامه ها به صورت منسجم در حال پیگیری است تا بتوانیم استان را در حوزه پیشگیر و درمان ارتقا دهیم.

حیدری اضافه کرد: امروز انجمن بهداشت و سلامت زرین شهر شکل گرفت و در این جلسه نقشه آینده نیازهای سلامت استان به همه انجمن ها عرضه شد و تبادل نظر میان اعضای خیریه های درمانی و اعضای مجمع خیریه های درمانی استان اصفهان برای پیشبرد بهتر حوزه سلامت در استان انجام گرفت و همچنین گزارش عملکرد سال گذشته مجمع به سمع و نظر حضار رسید.


وی عنوان کرد: خیرین اصفهانی طی سال های گذشته بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان صرف خدمات بهداشتی و درمانی در استان کرده اند لذا در تلاش هستیم همچون یک دهه گذشته دست در دست یکدیگر نیازهایی همچون ساختمان، امکانات و تجهیزات پزشکی را مهیا کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بیان کرد: ما با انجمن چنین امور به دنبال آن هستیم تثبیت ارزشمندی را برای آینده استان داشته باشیم تا بتوانیم بسیاری از بیماری ها همچون سرطان، ژنتیک، دیابت، بیماری های غیر واگیر و ... را مدیریت کنیم.

وی در پایان نادیده گرفتن پیشگیری از بیماری ها در جامعه را زمینه افزایش آمار بیماری ها عنوان کرد و گفت: توجه به تغذیه سالم، تحرک بدنی و دوری از استرس و دخانیات عامل داشتن جسم و روحی سالم است لذا مجمع خیرین امام هادی با برگزاری جلسات متعدد در خیریه و مرکز بهداشت استان، در جهت امر پیشگیری از ابتلا به بیماری ها گام بر می دارد.

کد خبر 332176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.