لایحه قانونی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شد

شهرضا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه قانونی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب و به زودی برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در همایش مجلس و نقش قانون در توسعه پایدار که در تالار سرو مجموعه فرهنگی شهید مدرس شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: مجلس به دنبال وضع قوانینی برای خرج کشور از رکود کمرشکن اقتصادی است.

وی تصریح کرد: یکی از قوانینی که در این زمینه در حال تصویب است لایحه قانونی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که کلیات آن در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و به زودی برای تصویب نهایی وارد صحن علنی مجلس خواهد شد.

وی اذعان کرد: قاچاق بی رویه و واردات کالا صضنایع استان اصفهان را در معرض نابودی قرار داده و لازم است برای جلوگیری از ادامه این روند تدابیر جدی اتخاذ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان اصفهان در زمینه تولید محصولات خانگی در جایگاه نخست کشوری قرار دارد اما واردات بی رویه کالا باعث شده تا کارخانه ای که بیش از ۵ هزار کارگر داشت اکنون با ۳ هزار کارگر به کار خود ادامه دهد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: واردات بی رویه منسوجات از کشور ترکیه صنعت نساجی را در بسیاری از شهرستانهای استان در معرض نابودی قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: لایحه دیگری که به زودی وارد صحن علنی مجلس می شود، لایحه اصلاح نظام بانکی کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای پول و اعتبار پرداخت تسهیلات با نرخ سود بیش از ۱۸ درصد را ممنوع کرده اما این در حالی است که بانکها با اتخاذ تدابیری قانون را دور زده و تسهیلاتی با نرخ سود بیش از ۲۵ درصد را ارائه می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: مجلس به دنبال اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است تا این مالیات از مصرف کننده نهایی اخذ شود.

کد خبر 332162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.