تنها یک کمپ ترک اعتیاد در فریدن وجود دارد

فریدن - رئیس اداره بهزیستی فریدن گفت: تنها یک کمپ ترک اعتیاد در فریدن وجود دارد که آن هم با مشکلات عدیده ای رو به روست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، فرزانه یسلیانی رئیس اداره بهزیستی فریدن نیز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار داشت: تنها یک کمپ ترک اعتیاد مجوز دار در فریدن فعال است که آن هم پزشک ندارد.

وی ادامه داد:  این کمپ در یک مکان استیجاری فعالیت می کند و با اتمام قرارداد اجاره باید جابجا شود که این کار مستلزم اخذ مجدد مجوز و پرداخت هزینه های  مضاعف خواهد بود.

رئیس اداره بهزیستی فریدن، هزینه یک دوره ۲۴ روزه کمپ ترک اعتیاد ۴۷۶ هزار تومان است که متاسفانه معتادان توان پرداخت آن را ندارند و از سوی دیگر یارا برگ بهزیستی هم جوابگوی تامین این گونه هزینه ها نیست.

وی گفت: طبق دستور العمل جدید افرادی که قصد راه اندازی کمپ ترک اعتیاد دارند بایدحداقل مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشند.

یسلیانی تاکید کرد: برای اینکه معتاد متجاهر چه زن و چه مرد را از حالت بی خانمانی در بیاروریم و به زندگی سالم بازگردانیم، چاره ای نداریم جز آن که از مسیر درست برویم. یکی از مسیرها توسعه مراکز ترک اعتیاد ارزان قیمت یا رایگان است که در حال حاضر بودجه این مراکز کم شده و مراکز رایگان و چندان ارزان قیمت نیستند.

وی خاطر نشان کرد: تجربه نشان می دهد گسترش برنامه کاهش آسیب و توسعه مراکز خودمعرف یا مراکز ماده ۱۵ از مهم ترین راه ها برای کاهش آسیب است، مراکزی که در آن معتاد نه با اجبار که با میل خود و به طور داوطلبانه پذیرش می شود.

کد خبر 332103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.