پرداخت وام اشتغال به معتادان بهبود یافته در فریدن

فریدن - رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی فریدن گفت:به معتادان بهبود یافته تسهیلات با سود ۴درصد بدون تعیین سقف پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، عباس قره داغی درجلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار داشت: به منظور حمایت از معتادان بهبود یافته تسهیلاتی بانرخ سود ۴درصد بدون تعیین سقف پرداخت می شود.

قره داغی عنوان کرد: بیشتر معتادان پس از ترک و پاک شدن از اعتیاد به خاطر رفتارهای گذشته  مورد بی مهری، طرد شدن توسط خانواده و مورد طرد از جامعه قرار می گیرند و در جامعه به حال خود رها می شوند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد اشتغال معتادان بعد از ترک اعتیاد، افزود: باید برای پذیرفتن معتادان در جامعه و خانواده در خارج از مراکز ترک اعتیاد فرهنگ ‌سازی صورت بگیرد.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی فریدن با تأکید بر جلوگیری از گرایش مجدد معتادان بهبود یافته به سمت مواد مخدر، تصریح کرد: با تقویت و حمایت مالی و روانی افراد، می‌توانیم از گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به سمت اعتیاد، جلوگیری کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت ویژه از معتادان بهبود یافته، افزود: این کار سبب می‌شود تا معتادانی که در دوره درمان قرار گرفته‌ اند به آینده امیدوار بوده و با انگیزه بیشتری به کار و فعالیت بپردازند.

قره داغی ادامه داد: اصول و تجاربی در مورد معتادان وجود دارد که عمل به آنها در طی چند دهه گذشته، معتادان زیادی را که امیدی به نجات و یا اصلاح آنان نبوده به جامعه بازگردانده حتی در بسیاری از موارد آنان را تبدیل به افرادی تأثیرگذار در جامعه و خانواده خود نموده است.

وی گفت: عدم دانش و آگاهی از نحوه برخورد با یک جوان و یا نوجوانی که به دام اعتیاد افتاده است می‌تواند موجب ایجاد لطمات بسیار زیادی به نهاد خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان وارد نماید.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی فریدن افزود: اعتیاد یک نوع بیماری است و فردی که به این نوع بیماری دچار شده است ابتدا باید اراده‌ای قوی و محکم داشته باشد و بتواند خود را در برابر آن ایمن نماید و سپس برای رسیدن به پاکی اقدام کند.

وی با بیان این که برای این که فرد بهبودیافته به سمت استفاده از مواد مخدر نرود، لازم است که خانواده‌ها نقش پررنگ‌تری در این زمینه ایفا نمایند، افزود: متاسفانه برخی از خانواده‌ها و افراد درون جامعه بر اثر نداشتن آگاهی و دانش کافی از نحوه برخوردهای اجتماعی با معتادان بهبودیافته روش سرزنش و ندامت را پیش می‌گیرند که این کار اثرات منفی بر شخص می‌گذارد و امکان دارد دوباره به سمت اعتیاد برود.

کد خبر 332096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.