امروز جوانان میهن اسلامی پرچمدار مبارزه با دشمنان ایران هستند

لنجان_فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت: امروز جوانان میهن اسلامی پرچمدار مبارزه با ابر قدرت‌ها و دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند و باید قدردان فرصت‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، غلامرضا افشاری در نشست با شهردار زرین شهر اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، تمامی نیروهای مسلح در مسیر خدمت به اسلام و همواره آماده شهادت و جانفشانی برای نظام اسلامی و حفظ ناموس و خاک کشور هستند و امروز جوانان میهن اسلامی پرچمدار مبارزه با ابر قدرت‌ها و دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند و باید قدردان فرصت‌ها باشیم.

وی افزود: اصل جامعه محوری یکی از اصول مهمی است که در مجموعه نیروی انتظامی شهرستان لنجان به آن توجهی جدی شده است چراکه در برنامه جامعه محوری، نیروها با روی گشاده، اخلاق اسلامی و نگاهی توام با رحمت با مردم رفتار می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: لزوم برقرای تعامل پلیس با ارکان مختلف جامعه به منظور ارائه خدمت به مردم یکی از اصول مهمی است که همواره در دستور کار ما قرار داشته و باید گفت جامعه محوری پلیس نوعی استراتژی است که بر دو پایه اصلی استوار است،  و بر همین اساس، پلیس به منزله سازمانی است که از بطن مردم و برای خدمتگزاری به مردم برخاسته است از این جهت همراهی مردم از عوامل موثر در موفقیت ماموران پلیس در ماموریتها به شمار می آید.

وی ادامه داد: عمومی تلقی کردن مقوله نظم و امنیت اجتماعی یکی دیگر از پایه های استراتژی جامعه محوری پلیس بود لذا پلیس نه می خواهد و نه می تواند به تنهایی نظم و امنیت را در جامعه برقرار کند و این سازمان برای برقراری نظم و امنیت در جامعه نیازمند واقعی کمک و حمایت مردمی است.

افشاری اضافه کرد: رویکرد جامعه محوری پلیس در واقع نوعی فلسفه و اعتقاد بوده که دستیابی به آن نیازمند همکاری مشترک پلیس و جامعه است لذا با توجه به ریشه های پلیس جامعه محور یکی از راهکارهای پیشگیری از جرم با اتکا بر رویکرد پلیس جامعه محور کسب مقبولیت پلیس یا اعتماد عمومی به پلیس است.

وی عنوان کرد: هدف ما پیشگیری از وقوع جرائم است و تلاش می کنیم به عنوان پلیسی جامع محور درهمه امورحضور موثرداشته باشیم لذا باید گفت برای پیشگیری از جرم همه باید تلاش کنیم تا هزینه های کشور در مبارزه با تخلف کمتر شود و در این راستا به همکاری همه دستگاه ها نیازمندیم تا فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص صورت گیرد و به اهداف خود برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان بیان کرد: تمرکز بر رعایت حقوق شهروندی یکی دیگر از اصولی است که در نیروی انتظامی شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفته است چراکه ما بر این باوریم حقوق شهروندی یک هدیه الهی و جزء حقوق ذاتی و فطری انسان هاست و در قانون اساسی نیز به آن توجه و به ان تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان «جامعه محور» و «مردمی» نقش مهمی در پیشبرد فرآیند «قانون مداری» و «تحقق حقوق شهروندی» به عهده دارد و بر همین اساس به این مهم توجهی جدی شده است.

افشاری اذعان کرد: باید به این مهم توجه داشت که همکاری و تعامل نهادهای مختلف از جمله شهرداری باعث افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی خواهد شد و با توجه به اینکه امنیت مهمترین نیاز یک جامعه است، ما معتقدیم امنیتی از پایداری بهتر و مطلوب‌تری برخوردار است که مشارکت و همراهی نهادهای مختلف و مردمی را در پی داشته باشد.
وی تاکید کرد:بر همین اساس ریل گذاری نیروی انتظامی شهرستان لنجان به سمت اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه است از این رو اهتمام پلیس در این شهرستان جهت ارتقاء امنیت اجتماعی جذب مشارکت مردم و نهادهای مرتبط با نظم اجتماعی است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان متذکر شد: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی حل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، در این راستا استفاده از ظرفیت شهرداری می تواند در برخی مسائل کارگشا باشد و با توجه به دید مثبت شهردار زرین شهر امیدواریم در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در شهر اقدامات مثمرثمری انجام شود.

کد خبر 332071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.