خیابان های شهر باید برای استفاده همه اقشار جامعه مناسب شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری گفت: در خیابان های کامل دسترسی ایمن برای استفاده همه اقشار جامعه اعم از معلولان، نابینایان ، سالمندان و غیره ایجاد شده است لذا باید برای آرامش شهروندان به سمت احداث خیابان های کامل حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در حاشیه نشست ایستگاه ترافیک با موضوع «طراحی خیابان های شهری برای اجرای بهتر پروژه ها» اظهارکرد: از سال 2 هزار میلادی به بعد مباحثی همچون انسان محوری و خودرو محوری در شهرهای توسعه یافته مطرح شد.

وی افزود: اما امروزه این نگرش تغییر یافته است و به معقوله دسترسی بیشتر توجه می شود، بر این اساس خیابان های موجود شهری بدون اینکه تعرضی به بافت شهری وارد کند مورد طراحی مجدد قرار می گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: خیابان هایی که در گذشته احداث شد دارای پیاده روهای باریک و فاقد مسیر ویژه عبور دوچرخه است از همین رو باید تمهیدات ویژه برای این خیابان ها در نظر گرفته شود.
صلواتی در ادامه با اشاره به ویژگی های یک خیابان کامل گفت: در خیابان های کامل دسترسی ایمن برای استفاده همه اقشار جامعه اعم از معلولان، نابینایان ، سالمندان و غیره ایجاد شده است لذا باید برای آرامش شهروندان به سمت احداث خیابان های کامل حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهروندان باید برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک ازخودروهای شخصی کمتر استفاده کنند، ادامه داد: امیدواریم تا سال۱۴۰۰ معضل ترافیک شهر اصفهان برطرف شود.

کد خبر 332013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.