نیروهای حراست پاسدار حرمت اشخاص و جایگاه شهرداری/ شهرداری کانون خدمت رسانی به شهروندان است

شهردار اصفهان گفت: پرسنل حراست پاسدار حرمت اشخاص و پاسدار حفظ جایگاه شهرداری، اموال مردم و اعتبار سازمان هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در جمع پرسنل حراست شهرداری اظهارکرد: اگر قضاوت هایمان نسبت به افراد تنها روی نقاط منفی آنها باشد بدون شک این موضوع دور از عدالت و انصاف است.

وی جایگاه حراست را جایگاه بسیار ویژه ای دانست و تصریح کرد: پرسنل حراست پاسدار حرمت اشخاص و پاسدار حفظ جایگاه شهرداری، اموال مردم و اعتبار سازمان بوده و قرار است با رفتار پیشگیرانه از ارتکاب تخلفات جلوگیری کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه چنین ماموریتی نیازمند ویژگی های اخلاقی و اوصافی است که کارکنان حراست باید آنرا همراه خود داشته باشند، ادامه داد: هر مسئولی در هر جایگاهی باید تقوای الهی را مدنظر قرار دهد چرا که در نگاه سلیقه ای، شخصی و باندی نه دنیایی وجود دارد و نه آخرتی.

وی اضافه کرد: در صورتی که تقوای الهی در میان نباشد ممکن است حیثیت افراد که اهمیت بسیار ویژه ای دارد نابود شود. آبروی کسی را به ناحق بردن و بیش از آنچه که هست گفتن و نوشتن و نسنجیده نسبت به رفتار افراد قضاوت کردن کار پسندیده ای نیست، بنابراین همه نسبت به رفتار و عملکردمان نیاز به آموزش داریم.

نوروزی با تاکید بر اینکه نیاز است کارکنان حراست به روز بوده و از لحاظ دانش ارتقاء پیدا کنند، افزود: یک نیروی حراستی باید با دیدن آموزش های لازم همه طبقه بندی ها را شناخته و رعایت کند.

وی با بیان اینکه سیاست ما مچ گیری نیست، تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که هر تخلفی از همان ابتدای وقوع جلویش گرفته شود چراکه تخلف ادامه پیدا نکرده و این به سود دستگاه، شخص و کرامت انسانی است، کرامت انسانی با اینگونه رفتارهاست که حفظ می شود.

سیاست باید بر مبنای پیشگیری باشد/نباید افراد را به سمت پرتگاه هدایت کرد

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید سیاست را مبتنی بر پیشگیری گذاشت، گفت: با این روش هم دستگاه از گزند دور مانده و هم افراد در امان می مانند. هر فردی با هر گرایش و خلق و خویی نباید به سوی پرتگاه هدایت شود بلکه باید دوستانه و به صورت پیشگیرانه جلوی تخلف را گرفت.

وی در ادامه با اشاره به حفظ حقوق شهروندی، بیان کرد: سیستم کنترلی باید به گونه ای باشد که فضا برای ارباب رجوع فضای مناسبی باشد. نباید رفتار ما نسبت به افراد امیدواری واهی و وعده های دروغین باشد چراکه این موضوع نقض کرامت انسانی مردم است و باید در این خصوص مراقب حرمت مردم بود.

شهرداری کانون خدمت رسانی به شهروندان است

نوروزی شهرداری را کانون خدمات رسانی به همه شهروندان به دور از گرایشات سیاسی دانست و افزود: تمام مردم در بهره مندی از امکانات شخصی برابر هستند و هیچ فردی به هیچ دلیلی نسبت به دیگری برتری نداشته و همه باید نسبت به مردم احساس خادم بودن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمام امکانات موجود در شهرداری متعلق به مردم و امانتی در دستان ماست، تصریح کرد: ما باید امتیازات حاصل از این امکانات را در راه خدمت به مردم صرف کنیم، هر کاری به جز این انجام شد آن کار نه تنها با قانون، بلکه با اخلاق و اصول انسانی نیز سازگار نیست.

شهردار اصفهان آموزش، آگاه بودن و آگاهی بخشیدن را از ضروریات خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: افزایش رضایت مردم نقش بسیار مهمی در افزایش امنیت ملی دارد، بنابراین باید راهکارهایی برای جلوگیری از نارضایتی های مردم داشته باشیم.

کد خبر 332002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.