برنج خارجی در اصفهان ۱۰ درصد گران شد/ناچار به واردات برنج هستیم

دبیر اتحادیه خواربار و خشکبار اصفهان با تاکید بر اینکه ممنوعیت ثبت سفارش برنج سبب بروز مشکلاتی در بازار برنج شده است، گفت: با این تصمیم قیمت برنج خارجی در بازار اصفهان حدود ۱۰ درصد گران شده است.

رحمت الله رضوانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش برنج و افزایش نرخ این محصول در بازار، اظهار داشت: ممنوعیت ثبت سفارش برنج سبب بروز مشکلاتی در بازار برنج خارجی شده است.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود ثبت سفارش برنج داخلی برای یک ماه متوقف شده است، افزود: براساس اعلام اتاق بازرگانی موجودی برنج خارجی در کشور کافی است با این وجود تصمیم وزیر جهادکشاورزی موجب گرانی ۱۰ درصدی قیمت برنج وارداتی شده است.

دبیر اتحادیه خواربار و خشکبار اصفهان با بیان اینکه قیمت برنج هندی از کیلویی ۴۲۰۰ تومان اکنون به ۶ هزار تومان افزایش یافته است، گفت: در اصفهان حدود ۸۰ درصد مردم به دلیل ارزان بودن و پخت راحت تمایل به خرید برنج خارجی دارند.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید برنج داخلی کفاف نیازمان را نمی دهد، افزود: ما ناچار به واردات برنج از خارج کشور هستیم.

رضوانی تاکید کرد: ممنوعیت ثبت سفارش برنج در شرایط کنونی سیاستی است که دولت هر ساله در برخی مقاطع از سال در پیش می گیرد.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی هر ساله در این ایام به دلیل پایان فصل برداشت، نرخ برنج داخلی افزایش می یابد، اظهار داشت: به طور معمول هر دو سه ماه یک بار قیمت برنج داخلی حدود ۶ درصد افزایش می یابد اما مردم به طور طبیعی خرید خود را انجام می دهند.

دبیر اتحادیه خواربار و خشکبار اصفهان با اشاره به رکود حاکم بر بازار، بیان داشت: سیاه بازی و واسطه گری که چند سال پیش در بازار برنج حاکم بود از بین رفته اما اکنون رکود بازار را فراگرفته است با این وجود کمبود برنج نداریم.

کد خبر 332000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.