حواسمان به رسالت اصلی جشنواره است/با حواشی میانه خوبی نداریم

دبیر اجرایی هفتمین دوره از جشنواره ملی فیلم حسنات از روند رو به پیشرفت این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایمنا، امیرحسین عشاقی معتقد است جشنواره ملی فیلم حسنات به علت تمرکز بر موضوع نیکوکاری متعلق به عموم جامعه ایران است و در ذات خود جشنواره ای مردمی است.   
او درخصوص پیشرفت روند جشنواره امسال به ایمنا گفت: سعی ما هر ساله بر این است که علاوه بر حفظ استانداردهای به وجود آمده در دوره های پیشین، شرایط کیفی اجرای جشنواره را ارتقا دهیم.

او تاکید کرد: جشنواره امسال در مقایسه با سال های قبل بیشتر از آنکه تغییرات بنیادی کرده باشد پیشرفت داشته و به لحاظ کیفی استاندارد بالاتری را اتخاذ کرده است.

عشاقی با اشاره به برگزاری جداگانه و مستقل بخش مسابقه ای «هر شهروند یک فیلم کوتاه» در این دوره عنوان کرد: از تمام مردم می خواهیم که جدای از هر قاعده فنی در فیلم سازی از تجربه ها و اتفاقات زیبای اطراف خود فیلم ساخته و به جشنواره بفرستند و جایزه خود را از دست اهالی سینما دریافت کنند.
وی با ذکر موضوعات بخش مسابقه هر شهروند یک فیلم کوتاه از داوری این بخش به وسیله خود مردم نیز خبر داد.

بنا به گفته وی بخش مردمی مسابقه «هر شهروند یک فیلم کوتاه» به عهده خود مردم است و مردم داوران خودشان هستند و این نظرسنجی به صورت مجازی انجام می شود.

او اضافه کرد: تاکنون در بخش مسابقه ۵۵۰ فیلم نامه و ۱۲۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده است و داوری بخش مسابقه بر عهده سینماگران با تجربه و متخصص سینمای ایران است.  
وی افزود: در طول چهار روز برگزاری جشنواره در اسفند ماه ۹۶ در کنار نمایش آثار برگزیده فیلم سازان، مراسم بزرگداشت از سینماگران نیکوکار ایران و همچنین موسسات خیریه سراسر کشور  نیز برگزار می شود. برگزاری نسشت های تخصصی فیلم سازی نیز از برنامه های این دوره جشنواره است. اسامی افرادی که از آنها تجلیل به عمل می آید نیز متعاقبا و در بهمن ماه اعلام می شود.  
مدیر اجرایی هفتمین دوره جشنواره ملی حسنات دلیل اصلی موفقیت این جشنواره را موضوع جهانی و همگانی آن دانست و سیاست اصلی مجریان و پایه گذاران جشنواره را نیز در این امر دخیل کرد. او تاکید کرد: از اولین دوره جشنواره تاکید عوامل این رویداد فرهنگی، بر اصل موضوعات و ذات جشنواره و دوری از حواشی بوده و این یکی از برجسته ترین نکات موفقیت جشنواره است.   
او افزود: جشنواره ملی فیلم حسنات، جشنواره ای جوان پرور است و بزرگان با دادن بها و اعتماد به نفس به جوان ترها آنها را همراهی می کنند و جوانان جویای نام نیز جشنواره را به بهترین شکل اجرا می کنند که این یکی دیگر از عوامل استقبال عمومی از جشنواره است.  
وی در پایان با اشاره به بخش بین الملل اظهار داشت: جشنواره حسنات با اینکه در درجه اول یک جشنواره ملی است اما همیشه نگاهی به فیلم های ملل نیز داشته، از دوره دوم به بعد هر ساله برای آشنایی فیلم سازان جوان با فیلم های جهانی اقدام به نمایش حداقل یک یا دو فیلم خارجی نیز کرده است و در راستای گسترش فعالیت های جشنواره و تبدیل آن از یک فستیوال ملی به یک جشنواره بین المللی از درخواست مسئولین داشته است.  
عشاقی در پایان درباره علت موفقیت جشنواره فیلم حسنات گفت: گمان می کنم مسئولین برگزاری این جشنواره تمامی حواس و تمرکزشان را به برگزاری هرچه بهتر جشنواره سپرده اند و تلاش کرده اند تا از حواشی مخربی که باعث دورافتادنشان از اهداف اصلی جشنواره می شود دور بمانند.

کد خبر 331964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.