کمک ۵۰ میلیارد تومانی دولت به قطارشهری اصفهان

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان گفت: مجموع کمک به سازمان قطار شهری اصفهان از محل بودجه سالیانه دولت همراه با ۵۰ درصد سهم اوراق مشارکت، ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ بوده است.

مهدی زارعی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به تازگی کمک هایی از سوی دولت به قطار شهری اصفهان اختصاص یافت که نسبت به کل هزینه هایی که در شهر می شود، بسیار ناچیز است.

وی افزود: مجموع کمک به سازمان قطار شهری اصفهان از محل بودجه سالیانه دولت همراه با ۵۰ درصد سهم اوراق مشارکت، ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ بوده است.

وی با اشاره به ترکیب بودجه شهرداری اصفهان، اظهارکرد: ۴۰ درصد بودجه شهرداری اصفهان مربوط به درآمدهای ساختمانی، ۳۰ درصد مربوط به درآمدهای پایدار (ارزش افزوده، عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه، عوارض خودرو و غیره)، ۱۵ درصد دریافت وام و فروش اوراق و ۱۵ درصد نیز مربوط به سایر عوارضی که شهرداری در بودجه لحاظ کرده است، می باشد.

وی اضافه کرد: از سال ۶۲ استقلال شهرداری ها مطرح شد و از آن سال تاکنون میزان کمک های دولتی به مرور کاهش یافت به طوری که طی ۲ دهه اخیر شهرداری ها هیچ کمکی از دولت دریافت نکرده اند.

رییس اداره ممیزی درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان نیز همچون سایر شهرها در چنین وضعیتی قرار دارد، یادآور شد: البته کمک هایی در بخش حمل و نقل به ویژه قطار شهری در بودجه کشوری داشته ایم که میزان دریافت ها بستگی به شرایط متغیر بوده است.

وی شرایط اقتصادی و مالی را نامناسب خواند و گفت: برخی از مطالبات شهرداری هنوز وصول نشده است؛ البته شرایط رو به بهبود است.

زارعی تصریح کرد: تاکنون فقط بالغ بر ۴۰ در صد بودجه ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی سال ۹۶ شهرداری اصفهان وصول شده است.

کد خبر 331957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.