کمک بیش از ۱۵۰ میلیون تومانی مردم دامنه فریدن به مناطق زلزله زده کرمانشاه

فریدن - مسئول مرکز نیکوکاری بقیه الله دامنه گفت: کمک های انسان دوستانه اهالی دامنه فریدن به مناطق زلزله زده کرمانشاه از مرز ۱۵۰ میلیون تومان گذشت.

عبدالرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به روحیه مشارکت و سخاوتمندی اهالی خیر شهر دامنه اظهار داشت: مرکز نیکوکاری بقیه الله الاعظم(عج)  شهر دامنه در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ با هدف ارائه خدمات هرچه بهتر به خانوارهای بی بضاعت وآسیب پذیر و مددجویان افتتاح شد.

وی با بیان این که در مجموع ۴۰۰ خیر و حامی به این مرکز کمک می کنند عنوان کرد: تعداد ۲۴۰ خانوار شامل مددجویان کمیته امداد(۱۷۵خانوار) بهزیستی(۲۵خانوار) وخانوارهایی که به علت خشکسالی وغیره دچارمشکلات اقتصادی شده ولی به هر دلیل تحت پوشش هیچ نهادی نیستند شامل ۴۰خانوار تحت پوشش این مرکز هستند.

مرادی افزود: این مرکز علاوه بر دستگیری از نیازمندان و خانواده های بی بضاعت شهر نسبت به هم وطنان کرمانشاهی نیز دغدغه داشت و همین مسئله موجب شد تا حمایت خیران و مردم به این سمت هدایت شود.

وی از کمک ۱۵۰ میلیون تومانی مردم دامنه فریدن به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و افزود: این کمک ها شامل انواع ملزومات مورد نیاز زلزله زدگان و نیز مبلغ نقدی است که با استفاده از ۹ دستگاه کامیون به منطقه زلزله زده ارسال شد.

مرادی گفت: کمک های ارسالی طبق اعلام ستاد کل در مرحله اول اغذیه، وسایل گرمایشی، پتو و لباس گرم و در مرحله دوم نایلون و سپس ارسال ۲۵۰ بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان زلزله زده بود.

مسئول مرکز نیکوکاری بقیه الله دامنه، عنوان کرد: حفظ محوریت نهادهای حکومتی و ارسال کمک به زلزله زدگان به وسیله کامیون نیاز به صدور بارنامه و مجوز داشت؛ بنابراین این کمک ها از طریق نهاد هلال احمر و کمیته امداد شهرستان ارسال شد.

وی در مورد اعزام نیرو از این مرکز خیریه به مناطق زلزله زده و نحوه تحویل و توزیع کمک ها در کرمانشاه گفت: در زمان ارسال کمک ها، به همراه محموله ها نیروهای مرکز نیکوکاری نیز به محل اعزام شدند و برخی از بارهای ارسالی مانند آب معدنی توسط نیروهای مرکز بین زلزله زدگان توزیع شد

مرادی خاطر نشان کرد: محموله هایی مانند کامیون های حامل سیب زمینی به دلیل بسته بندی در کیسه های بزرگ و تفکیک و تقسیم، برای توزیع بین مردم زلزله زده تحویل انبارهای مجوز دار و قابل اطمینان شد.

کد خبر 331946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.