لزوم ایجاد بهداشت حقوقی و ایمنی قضایی در شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه حقوقی شهرداری باید نگاه خود را از پرونده های حقوقی فراتر برده و به ایجاد بهداشت حقوقی و ایمنی قضایی در شهرداری اهتمام ویژه ای داشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیران، کارشناسان و کارکنان  اداره امور حقوقی شهرداری به همراه مهدی مزروعی عضو شواری اسلامی شهر اصفهان در نشستی با شهردار اصفهان حضور پیدا کردند.

مهدی مزروعی در این نشست اظهار کرد: با تفسیر انتخابات برگزار شده این موضوع به خوبی مشخص می شود که مردم در شهر خواهان تغییر بودند لذا ما باید خودمان را در هر مسندی برای تغییر، تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه وزن و رنگ حقوقدان ها در این دوره مدیریت شهری بسیار پررنگ تر از گذشته شده است، تصریح کرد: این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای ما حقوقدانهاست تا از مظلومیت و وضعیت نه چندان مناسبی که دچار آن هستیم خارج شده و توانایی خود را در اداره هر سیستمی به ویژه مدیریت شهری ایفا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مجموعه حقوقی شهرداری باید نگاه خود را از پرونده های حقوقی فراتر برده و به ایجاد بهداشت حقوقی و ایمنی قضایی در شهرداری اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی عدم مدیریت یکپارچه شهری را یکی از چالش های شهر ذکر کرد و افزود: نه تنها در شهر بلکه در شهرداری نیز مدیریت یکپارچه وجود ندارد و در بسیاری از مسائل به صورت جزیره ای عمل می شود

مزروعی با بیان اینکه در بخش حقوقی نیز دچار این آسیب هستیم، تاکید کرد: باید برای مدتی به منظور ساماندهی مسائل و مشکلات بحث های حقوقی و هر فرایندی که برای شهرداری ایجاد حق یا تعهد و یا بار حقوقی می کند را در امور حقوقی متمرکز کنیم تا امور به سامان شده و آسیب های آن برطرف شود.

وی شهرداری را به یک بنگاه اقتصادی تشبیه و اضافه کرد: با بودجه ای نزدیک بر ۳ هزار میلیارد تومان این بنگاه اقتصادی از لحاظ کمی و کیفی باید نگاه خود را به نیروهای حقوقی خود تغییر دهد چراکه با این تعداد نیرو و امکانات موجود نباید انتظار اتفاق ویژه ای داشته باشیم. هر میزان در این بخش هزینه کنیم به سود شهروندان می شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود اینکه نظارت بر حسن اجرای دعاوی بر شورای شهر سپرده شده و حق این کار را دارد اما همچنان این اتفاق رخ نداده که امیدواریم با دید حمایتی سازو کاری برای این کار فراهم کنیم.

کد خبر 331938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.