کارهای جزیره ای پاسخگوی هنر نمایشی شهر نیست

مدیرکل حوزه هنری استان اصفهان یکپارچه سازی و ایجاد همبستگی بیشتر بین گروه‌های مختلف تئاتر اصفهان را برنامه حوزه هنری در خصوص تئاتر استان دانست و گفت: می خواهیم حوزه هنری حلقه اتصال گروه های مختلف تئاتر استان شود.

مهدی احمدی فر درخصوص برنامه های حوزه هنری در زمینه تئاتر به خبرنگار ایمنا گفت: در حال حاضر ارتباط خوبی با گروه های مختلف نمایش اصفهان چه در تالار هنر و چه در مجموعه فرشچیان ایجاد کرده ایم و کارهای مشترکی نیز با هر دو  گروه انجام شده است.  

وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره منطقه ای تئاتر سوره در اصفهان اظهار کرد: در چند ماه گذشته اصفهان میزبان گروه های منطقه ۳ تئاتر سوره بود که با حضور هشت استان برگزار شد، در زمینه کارهای اجرایی این جشنواره ارتباط تنگاتنگی با تالار هنر داشتیم و نتیجه بسیار خوبی هم گرفته شد. نمونه همین کار را هم به صورت انفرادی با مجموعه استاد فرشچیان انجام دادیم.

مدیر کل حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به ضرورت ایجاد یکپارچگی در تئاتر اصفهان اضافه کرد: حوزه هنری بر این اعتقاد است که کارهای جزیره ای پاسخگوی نیاز یک کلان شهر در زمینه هنرهای نمایشی نیست و باید کارهای انفرادی افراد کم کم رنگ و بوی جمعی بگیرد. باید همه با هم متحد و یکپارچه عمل کنند، در این صورت برآورد کار به نفع همه است.

احمدی فر درباره نقش حوزه هنری در زمینه افزایش کارایی کیفی نمایش در سطح استان نیز گفت: در حال حاضر حوزه هنری در عرصه هنرهای نمایشی با دو رویکرد گسترش سخت افزاری و توسعه نرم افزاری پا به عرصه گذاشته است.  در بعد سخت افزاری ایجاد سالن پلاتو و نمایش که اصلی ترین معضل بچه های تئاتر اصفهان است، در اولویت کاری ما قرار دارد، در این راستا ایجاد یک سالن پلاتو استاندارد را آغاز کردیم و امیدوارم این پروژه تا ۲۲ بهمن به بهره برداری برسد.

وی افزود: علاوه بر این، یک سالن موقت هم در ساختمان خانه هنرمندان آماده شده است که تا زمان آماده سازی سالن اصلی هنرمندان بتوانند از آن استفاده کنند. این سالن دو منظوره است و می شود از آن به عنوان پلاتو و همچنین گالری استفاده کرد.

احمدی فر با اشاره به اینکه در بعد نرم افزاری با بهره گیری از پتانسیل های استان به تولید نمایش نامه اقدام می شود عنوان کرد: با مشکل کمبود متن های استاندارد بومی مواجه هستیم، به آثاری نیاز داریم که منطبق با فرهنگ دینی و میهنی باشد، در این راستا نیز در حال حاضر درصدد شناسایی گروه های مختلف تئاتر در سطح شهر هستیم و همچنین می خواهیم تئاتر مساجد را نیز به طور جدی پیگیری کنیم، و تا به حال با ۲۰ مسجد در سطح شهر ارتباط و متن هایی را آماده کردیم تا برای تمرین و اجرا در اختیارشان قرار دهیم.

مدیر کل حوزه هنری اضافه کرد: توفیق بیشتر وقتی حاصل می شود که تئاتر به دل جامعه برود و مردم با آن آشنا و دوست شوند./

کد خبر 331802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.