هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان برگزار می شود

هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری با هدف توسعه، بهسازی، بازسازی، باززنده سازی و بازآفرینی در مناطق و سکونتگاه‌ها و بافت‌های ناکارآمد طی ۳ روز از ۲۳ تا ۲۵ آذرماه امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به محورهای برگزاری این کنفرانس گفت: کنفرانس توسعه پایدار و عمران شهری در شش محور اصلی و با تمرکز بر موضوعات تخصصی از جمله معماری، شهرسازی، عمران، محیط زیست، صنعت، ساختمان، IT و حمل و نقل و ترافیک برگزار می‌شود.

امیرمسعود سامانی افزود: محور پیشنهادی و تخصصی این همایش نیز بازآفرینی شهری در توسعه پایدار شهری و با تمرکز بر مفهوم بازآفرینی به عنوان سیاستی جدی در زیر مجموعه‌های متولی مثل وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهری دنبال خواهد شد.

دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری ادامه داد: توسعه، بهسازی، بازسازی، باززنده سازی و بازآفرینی در مناطق و سکونت گاه‌ها و بافت‌های ناکارآمد از اهداف این کنفرانس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی از مهمانان ویژه این کنفرانس هستند، همچنین مدیران شهری و استانداران نیز حضور خواهند داشت، علاوه بر این افراد، ریاست پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور میهمان کنفرانس خواهد بود و اساتیدی از دانشکده شهرسازی دانشگاه صنعتی دورتموند نیز از سخنرانان این کنفرانس خواهند بود.

سامانی تصریح کرد: در هفتمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری سفیر کشور سنگال و پژوهشگرانی از کشورهای بوسنی، چین و هند نیز حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری این کنفرانس در ۶ دوره گذشته، گفت: این کنفرانس مورد توجه مسئولان و مدیران شهری و استانی سراسر کشور بوده و همواره پژوهشگران و اساتید دانشگاهی نگاه ویژه‌ای به این کنفرانس دارند.


شایان ذکر است در حاشیه برگزاری این کنفرانس، از گنجینه ریسباف به عنوان ارزشمندترین یادگار میراث صنعتی اصفهان رونمایی می شود.

کد خبر 331784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.