تجهیز ایستگاه های امام حسین(ع) و انقلاب متروی اصفهان تا پایان سال

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به روند تکمیل ایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۲ ایستگاه امام حسین(ع) و انقلاب تا پایان امسال تکمیل و تجهیز می شود.

جواد شعرباف در گفتگو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت ساخت ایستگاه امام حسین(ع) و ایستگاه انقلاب اظهارکرد: بر اساس فعالیت‌های اجرایی صورت گرفته، تکمیل این ۲ ایستگاه در شرایط مناسبی قرار دارد زیرا پیشرفت ساخت ایستگاه‌ها بالا بوده و تلاش ما بر این است که در زمان مورد نظر این ایستگاه‌ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: این ۲ ایستگاه در زمان تکمیل با سرعت خوبی پیش رفته و در زمان مقرر تکمیل سازه آن اجرایی شد.

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به دشواری اجرای این پروژه و اتفاقات صورت گرفته در این خصوص، افزود: ایستگاه انقلاب از نظر سختی کار با مشکلاتی نظیر ترافیک و بسته شدن خیابان چهارباغ عباسی، برداشتن درخت‌های خیابان چهارباغ و همچنین کف‌فرش تاریخی چهارباغ عباسی مواجه بود و این موضوع سبب شد که پیش از شروع عملیات اجرایی آن، فعالیت‌های باستان‌شناسی صورت گیرد تا دغدغه میراث فرهنگی نیز احصا شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به ضرورت کشت درخت در این مسیر، نیاز بود که سقف آن به صورت قوسی طراحی و اجرا شود که این نیز در نوع خود یک اتفاق مهم به شمار می‌رفت، این سازه خاص بتنی به صورت قوسی با دهنه ۲۵ متر طراحی شده و هیچ ستونی در میان آن دیده نشده که این مسئله نیز در نوع خود قابل توجه است.

شعرباف تاکید کرد: جابجایی تأسیسات در این نقطه بسیار خاص و حساس بود زیرا کلکتور اصلی فاضلاب شهر و لوله آب ۱۰۰۰ در این نقطه قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه امام حسین(ع) نیز به دلیل موضوعات ترافیکی از اهمیت خاصی برخوردار بود و به همین دلیل ۱۱ فاز ترافیکی برای این ایستگاه اجرا شده تا پروژه به صورت مرحله‌ای اجرا شود، گفت: مسائل میراثی، باستان‌شناسی و حفظ کانال تاریخی نیز در این زمینه بسیار قابل توجه بود که اقدامات بسیار ویژه‌ای در خصوص آن صورت گرفت.

مشاور عالی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: همه تلاش ما در سازمان قطارشهری اصفهان بر این است که تا پایان سال، خط یک متروی اصفهان بر اساس قول شهردار اصفهان تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 331777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.