استقبال بالا از غرفه آموزش و پرورش در سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: غرفه آموزش و پرورش بزرگ تذین غرفه در سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری اصفهان بود که با استقبال بالای شهروندان مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسن قائدیها شامگاه امشب در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: فضای علمی باید در اختیار دانش آموزان باشد که در آموزش و پرورش این فضا را ایجاد کردیم. در حوزه پژوهش دانش آموزی اقدامات ارزنده ای صورت گرفته که ماحصل آن در غرفه این مرکز در سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری ارائه شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته طی چهار سال گذشته در حوزه پژوهش دانش آموزی گفت: افزایش تعداد پژوهشسراهای دانش آموزی از جمله این اقدامات است به گونه ای که در حال حاضر در هر منطقه یک پژوهسرای دانش آموزی وجود دارد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان راه اندازی ۱۲ دبیرخانه پژوهشی با عناوین مختلف از مناطق محروم تا مناطق برخوردار از دیگر اقدامات این دوره است.

قائدیها توسعه مراکز تحقیقات معلمان و کسب رتبه دوم کشوری در آموزش معلمان را دیگر اقدام ارزنده نام برد.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰۰ عنوان کتاب جدید التالیف داشتیم و پس از آن برگزاری دوره های آموزشی پژوهش محور دیگر اولویت مرکز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: علاوه بر این چهار مرکز آموزش تخصصی هنرآموزان برای اولین بار در استان اصفهان افتتاح شد.

وی همچنین از راه اندازی چهار بازارچه کسب و کار دائمی برای عرضه هنرهای دانش آموزان خبر داد.

قائدیها اظهار کرد: اجرای طرح هم نت با همکاری دیگر دستگاهای استان در اصفهان مصوب شد که به موجب این طرح ایده های دانش آموزان تا مرحله تولید پشتیبانی می شود.

وی همچنین اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت در اصفهان را معرفی کرد و گفت: این طرح در حال حاضر در استان در حال اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از تاسیس کارگاه های مهارت آموزی در مدارس شبانه روزی استان خبر داد و افزود: تاکنون ۷۱ مدرسه شبانه روزی استان به این طرح مجهز شده است. 

وی همچنین به برگزاری جشنواره های متعد اشاره کرد و گفت: جشنواره هایی همچون جشنواره پرواز جشنواره جابرابن حیان و جشنواره نوجوان و جوان خارزمی که اصفهان حائز رتبه های اول تا سوم کشوری شده است از جمله دیگر اقدامات است. 

به گزارش ایمنا، سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان از ۱۸ تا ۲۰ آذر سالجاری با هدف شناسایی و معرفی توانمندی های پژوهش و فناوری و پژوهشگران برتر دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان های اجرایی، تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری (فن بازار)، همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه با شعار ' پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال ' در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 331728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.