اصفهان را به عنوان الگوی مدیریت فرهنگی در جهان معرفی کنیم/ توزیع عادلانه برنامه های فرهنگی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان باید به یک شهر جهانی تبدیل شود، گفت: با توجه به ویژگی های اصفهان می توانیم این کلانشهر را به عنوان یک برند و الگوی مدیریت فرهنگی و هنری در جهان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» اظهارکرد: اصفهان یک شهر بی نظیر و سرشار از فرهنگ و تاریخ است به همین منظور به عنوان پایتخت فرهنگی کشور انتخاب شده است.

وی در ادامه افزود: در اصفهان اصول زیست پذیری، انسان محور و معنا گرا بودن پروژه ها رعایت شده بر این اساس در زمان سلجوقیان به اصفهان جهانشهر لقب داده شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا با اشاره به اینکه باید از میراثی که از گذشتگان بر جای مانده نگهداری کنیم، گفت: در این راستا باید هویت های شهر را حفظ و پاسخگوی مطالبات شهروندان باشیم چراکه معتقدیم زمانی که به درخواست های شهروندان توجه شود به طور حتم شهر توسعه می یابد.

روشن با اشاره به اینکه متاسفانه سرانه های مطالعه، فضای سبز، ورزشی، محیط های تفریحی و غیره نسبت به جمعیت شهر پایین است، ادامه داد: سرانه ها باید برای پویایی و نشاط جوانان و نوجوان افزایش یابد.

وی ادامه داد: اگر برنامه ای برای نخبگان و مشارکتهای مردمی در نظر نداشته باشیم نمی توانیم به اهدافی که در حوزه فرهنگ وجود دارد دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در ادامه با تاکید بر اینکه اصفهان یک شهر مهاجرپذیر است و قومیت های مختلفی در شهر زندگی می کنند، اضافه کرد: بر این اساس باید به مقوله فرهنگ شهروندی توجه ویژه ای شود.

روشن با اشاره به اینکه به طور جدی باید به آسیب های اجتماعی توجه و بررسی های لازم انجام شود، ادامه داد: معضل بیکاری از آسیب های اجتماعی محسوب می شود، چرا که هم اکنون میزان بیکاری در شهر اصفهان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است بر این اساس در شورای اسلامی شهر اصفهان ستاد کار آفرینی مصوب شد.

وی عنوان کرد: اکنون ستاد کار آفرینی تشکیل شده و در آن به مقوله های مختلف نگریسته می شود حتی در این ستاد به حوزه های فرهنگی نیز توجه ویژه ای شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه اکنون صنعتی شدن شهر باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات در شهر شده از همین رو نباید کارآفرینی در حوزه صنعت ورود پیدا کند، اضافه کرد: بر همین اساس باید کارآفرینی گردشگری و اقتصاد فرهنگی در اولویت قرار گیرد.  

وی با اشاره به اینکه اصفهان دارای۱۹۷ رشته صنایع دستی است، گفت: هنر در شهر موج می زند لذا درحوزه کارآفرینی باید به صنایع دستی نیز پرداخته شود چرا که با تحقق این مهم  بیکاری جوانان رفع می شود.

این عضو شورا در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه جاری نبودن آب در رودخانه زاینده رود باعث افسردگی و مشکلات روحی روانی شهروندان می شود، گفت: مسئولان برای جاری شدن آب در زاینده رود باید عزم جدی داشته باشند.

 وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آمار افسردگی در شهر اصفهان زیاد است، از همین رو باید برنامه های شاد و متناسب با هویت ملی، ایرانی و اسلامی برای شادی و نشاط شهروندان اجرا شود.

روشن در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت های کمیسیون فرهنگی شورا اشاره کرد و گفت: تعیین اولویت های فرهنگی، سیاست گذاری، تصمیم گیری و نظارت بر فعالیت های فرهنگی مدیریت شهری بر عهده کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر است البته اولویت های کمیسیون فرهنگی بر اساس نظر هنرمندان مشخص شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با تاکید بر اینکه تبدیل چهارباغ عباسی به حوزه فرهنگی و هنری یکی از اولویت های این کمیسیون است، افزود: همچنین جلب مشارکت مردمی، حمایت از سازمان های مردم نهاد و استفاده از نظرات نخبگان از دیگر اولویت های این کمیسیون است.

روشن تاکید کرد: برنامه های فرهنگی در تمام مناطق باید عادلانه، متوازن و متناسب با نیازهای شهروندان به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه در گذشته مدیریت شهری بیشتر به خدمات شهری می پرداخت اما امروزه به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیریت شهری، نهادی اجتماعی، فرهنگی و خدماتی است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه باید از مشارکت مردمی در پروژه ها و برنامه های فرهنگی استفاده کنیم، ادامه داد: لازم است برنامه های فرهنگی که سبب ارتقا هویت اصفهان می شود، در سطح شهر اجرایی شود.

روشن با تاکید بر اینکه اصفهان باید به یک شهر جهانی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های اصفهان می توانیم این کلانشهر را به عنوان یک برند و الگوی مدیریت فرهنگی و هنری در جهان معرفی کنیم.

کد خبر 331725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.