باید دانشجوی کارآفرین تربیت کنیم

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی استان اصفهان گفت: تنها راه چاره حل مشکلات کشور اتکا به پژوهش است که با توجه به کمبود بودجه اقتصادی کشور تنها در گرو تربیت دانشجوی کارآفرین است. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر علی آهون منش شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان با بیان اینکه در کشور بعد از انقلاب شاهد افزایش تعداد دانشجو در کشور بوده ایم، اظهار کرد: متوسط رشد دانشجویان در دنیا ۶ برابر شده و این رقم در کشور ما حدود ۱۹ برابر شده است و این نشان از رشد کمی بسیار خوب در کشور از لحاظ افزایش تعداد دانشجو است. 

وی با بیان این مطلب ادامه داد: اما متاسفانه از لحاظ رشد کیفی هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده ایم. 

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار دانشگاه در کور وجود دارد، افزود: این تعداد دانشگاه در کشور نسبت به تعداد جمعیت بسیار بالاست.

آهون منش خاطر نشان کرد: این نسبت نامتناسب در ایجاد اشتغال جوانان مشکل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه آموزش ها در دانشگاه مبتنی بر تحقیق نیست، گفت: تنها راه چاره اتکا به پژوهش است که با توجه به کمبود بودجه اقتصادی کشور تنها در گرو تربیت دانشجوی کارآفرین است. 

به گزارش ایمنا، سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان از ۱۸ تا ۲۰ آذر سالجاری با هدف شناسایی و معرفی توانمندی های پژوهش و فناوری و پژوهشگران برتر دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان های اجرایی، تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری (فن بازار)، همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه با شعار ' پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال ' در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 331724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.