اصفهان دومین منطقه کشوری در تولید علم/ تجاری سازی فناوری راهگشای حل مشکلات کلانشهر اصفهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه اصفهان دومین منطقه کشوری در تولید علم است، گفت: تجاری سازی فناوری یعنی تبدیل علم به ثروت راهگشای حل مشکلات کلانشهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر سید مهدی ابطحی شامگاه دو شنبه در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار کرد: در تقسیمات وزارت علوم استان اصفهان به همراه استان های یزد و چهارمحال بختیاری در منطقه ۶ کشوری قرار دارد که این منطقه ۱۵ درصد تولیدات علمی کشور را شامل می شود یعنی پس از تهران دومین منطقه کشوری از لحاظ تولید علم در اختیار منطقه  است.

وی با بیان اینکه ۲ دانشگاه برتر وزارت علوم کشور در استان اصفهان واقع شده اند، افزود: استان اصفهان پس از تهران دومین شهر کشور است که دارای چند دانشگاه های برتر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان یک گوهر گرانبها در توسعه علم است، تصریح کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مجموعه بینظیری در مقایسه با دیگر پارک های علم و فناوری کشور است که در اصفهان واقع شده است.

وی تنها راه نجات مشکلات استان را توسعه فناوری عنوان کرد و افزود: ظرفیت این توسعه در دانشگاههای استان موجود است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه تجاری سازی فناوری راهگشای حل مشکلات کلانشهر اصفهان است، گفت: تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی نیز از جمله فعالیت‌های برجسته نمایشگاه است، اطمینان داریم با وجود شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان که بعد بین‌المللی خوبی نیز دارد نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشیم.

ابطحی تاکید کرد: امروز از کسانی تجلیل می شود که جامعه علمی اصفهان به آنها می بالد. به سهم خود برای کسانی که آبروی استان هستند آرزوی سلامت و توفیق دارم.

به گزارش ایمنا، سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان از ۱۸ تا ۲۰ آذر سالجاری با هدف شناسایی و معرفی توانمندی های پژوهش و فناوری و پژوهشگران برتر دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان های اجرایی، تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری (فن بازار)، همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه با شعار ' پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال ' در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 331722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.