نیازمند رویکرد جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده اصفهان هستیم

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید رویکرد جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده شهر در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی صبح امروز در دیدار با وزیر اسبق مسکن و شهرسازی اظهارکرد: مسائل مختلفی در ارتباط با مدیریت کلانشهر اصفهان وجود دارد که اگر به صورت بنیادین به آنها رسیدگی نشود دچار مشکلات اساسی می شویم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل، عدم وجود مدیریت واحد شهری است که به زبان ساده تر باید گفت امروزه مدیریت واحد شهرداری نیز وجود ندارد و آنقدر تناقض و تفاوت در بخش های مختلف سیستم اداری شهرداری اصفهان هست که گویی با سیستم های مدیریت شهری از شهرهای گوناگون روبرو هستیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: بافت فرسوده شهر اصفهان همچون گنجی برای مدیریت شهری است اما پروژه هایی در اصفهان همچون سالن اجلاس در حال تکمیل است که با اتمام آنها باید عزا بگیریم چراکه کارایی آنها به درستی تعریف نشده است.

وی با تاکید بر اینکه توزیع منطقه ای و موضوعی پروژه های شهری در سال های گذشته در اصفهان به درستی انجام نشده است، افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شهر به عنوان بافت فرسوده مصوب شده اند این درحالی است که در حقیقت ۴ هزار هکتار بافت فرسوده در شهر داریم.

طغیانی تصریح کرد: ۲۶ درصد از شهروندان در بافت فرسوده مصوب ساکن هستند که اگر ۴ هزار هکتار بافت فرسوده را ملاک قرار دهیم این رقم به ۵۰ درصد می رسد بنابراین رویکرد جدیدی باید برای نوسازی و بهسازی این بافت شهری در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این تفکر که اصفهان می تواند میراث کل کشور باشد تا به حال برای این شهر کار اساسی انجام نشده وگرنه زاینده رودش به این حال و روز نمی افتاد در همین راستا اگر مدیران شهری خود را بیش از گذشته درگیر مسائل اصفهان نکنند به طور حتم ضرر خواهیم کرد.

کد خبر 331670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.