جلب مشارکت مردمی از اهداف مدیریت شهری است/ از سرمایه گذاری در بافت فرسوده استقبال می کنیم

شهردار اصفهان گفت: توسعه مشارکت مردمی یکی از اهداف مدیریت شهری است که بر همین اساس شهروند سازی را مقدم بر شهرسازی می دانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی صبح امروز در دیدار با علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و شهرسازی اظهارکرد: ۳۰ درصد شهر اصفهان، بافت فرسوده است که ۲۰ درصد جمعیت شهر در آن سکونت دارند.

وی ادامه داد: تمامی آثار باستانی شهر نیز در بافت فرسوده قرار گرفته است از این رو این احیای این بافت با مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متعددی روبروست.

شهردار اصفهان عنوان کرد: در همین راستا باید راهکارهایی برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده با توجه به سیاست های رونق گردشگری ارائه شود چرا این مناطق از استعدادهای نهفته زیادی برخودار هستند.

وی اضافه کرد: از همه کسانی که بخواهند در بافت فرسوده شهر سرمایه گذاری کنند استقبال می کنیم تا خانه های قدیمی نوسازی شده و برخی از آنها به مهمانپذیر تبدیل شوند.

نوروزی با تاکید بر اینکه توسعه مشارکت مردمی یکی از اهداف ما در مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس شهروند سازی را مقدم بر شهرسازی می دانیم، باید در این راستا مثلث شهرداری، استانداری و شورای اسلامی شهر بایکدیگر هماهنگ باشند که البته این مسأله در اصفهان وجود دارد.

کد خبر 331668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.