افزایش ۲ و نیم برابری پیوند کبد در اصفهان/ در سال جاری ۴۱ مورد اهدای عضو صورت گرفته است

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) اصفهان از ۲ و نیم برابر شدن پیوند کبد در استان اصفهان طی ۹ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر مریم خلیفه سلطانی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون که حدود ۹ ماه از سال می گذرد، ۲۵ مورد اهدا و پیوند کبد در استان اصفهان داشتیم که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ مورد بوده است.

وی افزود: مجموع اهدا و پیوند کبد در سال گذشته در استان ۱۶ مورد بوده است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان، پیشرفت قابل ملاحظه ای در پیوند کبد داشته ادامه داد: این افزایش پیشرفت به این دلیل است که در سال های گذشته بیشتر موارد پیوند کبد از اصفهان به شیراز ارسال می شد اما طی ۲ سال اخیر بیشتر آنها در اصفهان انجام می شود.

خلیفه سلطانی خاطر نشان کرد: در مراسم بزرگداشت اهدای عضو (جشن نفس) که در تهران برگزار شد از دکتر بهنام صانعی عضو هیأت علمی این دانشگاه به نمایندگی از تیم پیوند اعضای مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان، بدلیل پیشرفت قابل توجه در پیوند کبد تجلیل شد.

وی با اشاره به اینکه پیوند کبد، عمل جراحی تعویض یک کبد بیمار (نارسا) با یک کبد سالم از شخص مرگ مغزی است، تصریح کرد: این روش درمانی برای درمان مرحله پایانی بیماری‌های کبدی و نارسایی حاد است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی، درمانی الزهرا(س) اصفهان تاکید کرد: این عمل جراحی طاقت فرساست و حدود چهار تا ۱۸ ساعت با توجه به نتیجه به طول می‌انجامد.

خلیفه سلطانی تصریح کرد: در زمان حاضر اگر اهدای عضو کبد از سوی افراد مرگ مغزی در اصفهان داشته باشیم، عمل جراحی پیوند آن به بیمار گیرنده در اصفهان انجام می شود مگر اینکه گیرنده مناسب در اصفهان نداشته باشیم که در این صورت، کبد اهدایی به شیراز ارسال می شود.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۴۱ مورد اهدای عضو از سوی افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفته است در حالی که سال گذشته در مجموع ۳۶ مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شد.

خلیفه سلطانی با تاکید بر اینکه در سالجاری تاکنون ۸۹ مورد اهدا و پیوند کلیه صورت گرفته، بیان کرد: در سال جاری ۲۵ مورد اهدا و پیوند کبد و سه مورد اهدا و پیوند قلب در استان اصفهان داشتیم که تعداد معدودی از آنها از بیمارانی بوده که از استان های دیگر به اصفهان منتقل شده اند.

کد خبر 331626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.